سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

یک چهارم مردم گچساران در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

شهردار گچساران گفت: یک چهارم مردم این شهرستان در حال حاضر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، اردلان زینل‌زاده در همایش «بازآفرینی شهری پایدار» در گچساران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با هدف همفکری در راستای اجرای پروژه‌های محرک و پروژه‌هایی که سبب توسعه بافت فرسوده شهرستان گچساران شود، برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه در بافت فرسوده گچساران شبیه بافت‌های جدید انجام نمی‌گیرد، افزود: مهم‌ترین علت این مسئله این بوده که هزینه کردن در این مناطق جواب نمی‌دهد و برای یک شهروند قابل قبول نبوده که خانه‌ای را در این مناطق تخریب و نوسازی کند.
شهردار گچساران با اشاره به اینکه 160 هکتار بافت فرسوده در گچساران وجود دارد، بیان کرد: بافت فرسوده گچساران نسبت به بافت فرسوده سایر شهرها دو ویژگی بسیار خاص دارد.
زینل‌زاده با بیان اینکه شیب زیاد و بافت سنگی دو ویژگی خاص بافت فرسوده گچساران نسبت به بافت فرسوده سایر شهرها است، گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در این شهرستان در مناطق بافت فرسوده زندگی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 25 درصد از جمعیت شهرستان گچساران در مناطق بافت فرسوده ساکن بوده و زندگی می‌کنند.
شهردار گچساران گفت: متأسفانه ارائه خدمات درمانی، رفاهی، تفریحی و فرهنگی در مناطق بافت فرسوده این شهرستان مناسب نیست و مردم این مناطق از کمترین خدمات عمومی برخوردار هستند.
زینل‌زاده با اشاره به اینکه 75 درصد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده گچساران بالای 70 سال قدمت دارند، تصریح کرد: با یک برنامه بلندمدت 5 ساله می‌توان مشکلات بافت فرسوده گچساران را حل کرد.
انتهای پیام/ ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.