سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاش ارنست: اوباما مصمم است مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه برسد

سخنگوی کاخ سفید ضمن اعلام اینکه توافق بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی است، گفت رئیس جمهور آمریکا مصمم است مذاکرات به نتیجه برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری خود درباره مذاکرات اتمی با ایران گفت: زمانی که موضوع به مذاکرات اتمی با ایران مربوط می شود، رئیس جمهور معتقد است مذاکره با ایران بهترین راه برای جلوگیری از دست یابی این کشور به تسلیحات اتمی است و ما شاهد تلاشهایی هماهنگ شده  از طرف برخی در کنگره برای تضعیف این مذاکرات بودیم.

وی افزود: "اوباما معتقد است که این موضوع( مذاکره با ایران) به طور شفاف به نفع منافع آمریکا و همچنین به نفع نزدیکترین همپیمان ما در خاورمیانه یعنی اسرائیل است. وی مصمم است که این موضوع به نتیجه برسد."

این سخنگو درباره اوضاع عراق گفت: ما از دولت عراق می خواهیم سرعت هدایت نیروهای امنیتی این کشور به سوی جریان آموزش نیروهای ائتلاف را افزایش دهد. 

ارنست افزود: وجود یک نیرو متشکل از تمامی جوامع محلی عراق در مبارزه با داعش به منزله آن است که شهروندان محلی عراق با داعش می‌جنگند تا از جوامع محلی خود دفاع کنند و سرزمینهایی را که از دست دادهاند، بازپس بگیرند و ما این کار را با حمایت از دولت مرکزی عراق صورت می دهیم.

ارنست درباره علت قطع شدن کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: در ساعت 2 بعدازظهر در رابطه با  تهدید به بمب گذاری در اتاقی که ما هم اکنون در آن قرار داریم یک تهدید تلفنی صورت گرفت. مقامات امنیتی برای امنیت بیشتر ما تصمیم به تخلیه این اتاق گرفتند و امنیت آنرا تامین کردند.

وی درباره موضوع تهدیدات سایبری گفت:ر ئیس جمهور در جلسه اخیر کابینه این موضوع را به طور شفاف اعلام کرد که تا چه حد به موضوع تهدیدات سایبری توجه دارد.او بر اهمیت به روز رسانی سیستم های دفاع سایبری کشور تاکید کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.