سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همدان پیشگام در طرح جدید برچسب گذاری مواد غذایی

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طرح جدید برچسب‌ چراغ راهنمایی بر روی مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی برای اولین بار در سطح کشور، در استان همدان اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد کاظم‌زاده افزود: این برچسب در سنجش میزان قند، چربی، شکر، نمک،اسید چرب ترانس و کالری مواد غذایی موثر است.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری هایی مثل چربی ، قند و فشار خون با توجه به این برچسب به راحتی می توانند بر روی کالاهای مصرفی خود کنترل داشته باشند ادامه داد: در این برچسب میزان مناسب مواد موجود در کالا با سه علامت سبز، زرد و قرمز مشخص شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تا پایان سال 94 کارخانه‌ها موظف به رعایت درج برچسب چراغ راهنمایی مواد غذایی بر روی کالاهای خود هستند.

کاظم‌زاده از اجرای زودهنگام این طرح در همدان نسبت به سایر استان‌های کشور خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت سلامت مردم این طرح را در همدان زودتر از زمان اجرای آن در کشور آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: این طرح می‌تواند در بازار رقابت نیز مؤثر واقع شده و تولیدات غذایی، آرایشی و بهداشتی کشور را به سمت سلامت محور بودن هدایت کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به نظارت و گشت زنی مستمر بازرسان از کارخانه های استان تاکید کرد: با وجود تمام نظارت ها، باید فرهنگ سازی مناسب نیز صورت گیرد تا مردم خود از مواد استاندارد استفاده نمایند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: همدان ، برچسب ، مواد غذایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.