سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست گروه هفت در آلمان؛

تاکید حیدر العبادی بر ضرورت تلاش‌های جهانی برای جلوگیری از اقدامات داعش

نخست وزیر عراق امروز در نشست گروه هفت در آلمان بر ضرورت تلاش‌های جهانی برای جلوگیری از ورود عناصر داعش به عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، "حیدر العبادی،" نخست وزیر عراق امروز در نشست گروه هفت در آلمان گفت: نیروهای عراقی در استان انبار و دیگر جبهه ها در حال پیشروی هستند.

حیدر العبادی افزود؛ همه شیعیان و سنی ها در بین عرب ها، کردها، ترکمن ها، ایزدی ها و مسیحی ها در یک صف در حال نبرد با تروریسم و دفاع از عراق و وحدت اراضی کشورشان هستند.

وی گفت: همه این مولفه ها در داخل نیروهای پلیس، ارتش و نیروهای مردمی و به همراه نیروهای پیشمرگ و عشایر در حال نبرد با تروریسم هستند و طی روزهای اخیر در مناطقی مانند بیجی، الثرثار پیروزی های چشم گیری به دست آوردند و در استان انبار و دیگر جبهه ها در حال پیشروی هستند.

العبادی افزود: گروه تروریستی داعش شکست سنگینی خورده است. ما با عزم و اراده ملت عراق و جانفشانی های بزرگ آنها به طور کامل تروریسم را نابود خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق با استقبال از هرگونه تلاش بین المللی برای مبارزه با داعش تاکید کرد داعش تنها عراق را تهدید نمی کند بلکه تهدیدی برای کشورهای همجوار، منطقه و بلکه سراسر جهان است. جهان امروز نیازمند تلاش های بی وقفه و همبستگی برای جلوگیری از سرازیر شدن تروریست های بیگانه به عراق است که سبب قتل و کشتار در عراق و منطقه می شوند. علاوه بر این، لازم است با قاچاق نفت و آثار باستانی که به منبع درآمدی برای داعش تبدیل شده است مبارزه شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.