آژانس امنیت حمل و نقل هوایی آمریکا از حضور دهها کارمند مرتبط با گروههای تروریستی در سامانه پروازی این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ آژانس امنیت حمل و نقل هوایی آمریکا موفق به شناسایی دست‌کم 73 کارمند مرتبط با گروههای تروریستی در فرودگاهها و دیگر بخش‌های سامانه هوایی این کشور شده است. مقامات این آژانس درمورد نفوذ روز افزون افراد وابسته به گروههای افراطی به سامانه حمل و نقل هوایی آمریکا ابراز نگرانی کردند. 

وزارت امنیت داخلی آمریکا اخیرا گزارشی درباره بی‌توجهی مسئولان سامانه هوایی این کشور در استخدام نیروهای تازه وارد منتشر کرده بود. در میان این افراد، اعضای مرتبط با گروههای تروریستی و افراطی نیز به چشم می‌خورد. آنها اغلب امکان انتقال آسان بمب‌ها و اسلحه‌های تقلبی دوستان خود را از ایست بازرسی فرودگاهها فراهم می‌کنند. در مواردی حتی پیوستن این کارمندان به تروریستهای داعش در سوریه نیز گزارش شده است.

آژانس امنیت حمل و نقل هوایی آمریکا اساسنامه جدیدی برای استخدام نیروهای تازه وارد و همچنین بازبینی کامل پرونده کارمندان مشغول به کار در فرودگاهها و سامانه پرواز این کشور تنظیم کرده است. این آژانس به دنبال دریافت مجوز لازم از پلیس فدرال آمریکا – اف‌بی‌آی – برای دسترسی به فهرست مظنونان به ارتباط با گروههای تروریستی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار