سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح قطار شهر جديد هشتگرد در نيمه دوم سال جاری

مدير کل دفتر حمل و نقل و ترافيک شرکت عمران شهرهای جديد با اعلام برنامه‌ريزی برای ايجاد تغييراتی در خط آهن شيراز، از افتتاح قطار شهر جديد هشتگرد در نيمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي،حسين رجب‌صلاحي با بيان اين‌که مسير قطار شهر جديد پرديس تا يک ماه آينده نهايي مي‌شود،‌ اظهار داشت: خط جديد راه‌آهن هشتگرد از شمال اين شهر اغاز مي‌شود و به مسير متروي صادقيه ـ گلشهر مي‌رسد و در صورت تامين اعتبارات، نيمه دوم سال قطار روي خط آهن اين مسير قرار مي‌گيرد.

رجب‌صلاحي درباره راه آهن شهر جديد انديشه گفت: براي شهر انديشه هم از ظرفيت راه آهن تهران ـ تبريز استفاده مي‌کنيم و نقل و انتقال جمعيت يک و نيم ميليون نفري ساکن انديشه، ملارد و قدس را پوشش مي‌دهيم.

مدير کل دفتر حمل و نقل و ترافيک شرکت عمران شهرهاي جديد افزود: راه‌آهن شيراز در غرب اين شهر واقع شده و قرار است ايستگاه جديدي در جنوب شيراز احداث و تمام رفت و آمدها و خطوط راه آهن به اين ناحيه فرستاده شود.

 با احداث اين ايستگاه، خط تهران - شيراز که هم اکنون به غرب شيراز مي‌رسد به ايستگاه راه آهن جنوب منتقل مي‌شود.

رجب‌صلاحي با اشاره به راه‌اندازي قطار حومه‌اي در شيراز، گفت: پس از انتقال خط آهن به جنوب شيراز، از ظرفيت خط آهن فعلي در غرب شيراز براي راه‌اندازي قطار حومه‌اي (مترو) استفاده مي‌کنيم و مترو شهر جديد صدرا به شيراز متصل مي‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.