سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

آمار ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در حال افزایش است/ پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نیازمند بستر آموزشی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر در کشور، از نبود آموزش کافی در این زمینه گلایه کرد.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش بیماریهای غیرواگیر در کشور اظهار کرد: متاسفانه رشد بیماری های غیر واگیر به حدی بالاست که اگر راهکاری برای آن پیدا نشود شاید دیگر نتوان در آینده با آن مواجه شد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از این بیماری ها به علت رعایت نکردن بهداشت، تغذیه نامناسب و کم تحرکی ایجاد می شود و موج ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و چاقی را بالا برده است. 
 
وی با اشاره به نبود آموزش و اطلاع رسانی کافی در  پیشگیری از بیماری های غیرواگیر ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده این بیماریها به نظر میرسد در زمینه آموزشی ارگان های ذیربط از جمله وزارت بهداشت کم کار بوده اند و باید در این زمینه تمهیداتی اندیشه شود.

وی گفت: بخش زیادی از  هزینه های تحمیلی به حوزه سلامت مربوط به درمان بیماری های غیر واگیر است که به سادگی میتوان از طریق پیشگیری آن را جبران نمود و از هدر رفت آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: البته بخشی از آموزش به ارگان هایی همچون وزارت بهداشت و  آموزش و پرورش مرتبط است و بخشی به خود افراد که باید در مراقبت از جسم خود تلاش کنند و ضمن داشتن تغذیه سالم در داشتن تحرک خود کوشا باشند. 

وی تصریح کرد : آنچه مسلم است فعالیت بدنی مناسب می تواند از بروز خیلی از بیماریها جلوگیری کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.