رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:

FAO به ایران دیپلم افتخار داد/ کاهش 50 درصدی سوء‌تغذیه کودکان ایرانی

دکتر عبدالهی از کاهش 50 درصدی سوء‌تغذیه در کودکان ایرانی و اعطای دیپلم افتخار به دلیل این موفقیت توسط FAO به ایران خبر داد.

دکتر زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دومین کنفرانس بین‌المللی تغذیه بعد از 20 سال در ایتالیا برگزار شد، گفت: در این کنفرانس بیش از 85 وزیر بهداشت و 2 هزار و 200 متخصص تغذیه از کشورهای مختلف در این کنفرانس حضور داشتند.

وی ادامه داد: هدف اصلی این کنفرانس پرداختن به بحث امنیت غذایی و راه‌های مقابله با اضافه وزن و چاقی بود. باید توجه داشت که کشورهای دنیا 20 سال پیش متعهد شده بودند که ظرف 20 سال سوء‌تغذیه به خصوص در کودکان و ناامنی غذایی را بهبود دهند که با توجه به آماری که کشورهای مختلف در این کنفرانس ارائه دادند میزان سوء‌تغذیه کاهش یافته است و در عوض دنیا درگیر اضافه وزن و چاقی است و همین عامل باعث شیوع بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت، فشار خون، چربی بالا و سرطان شده است.

عبدالهی اظهار داشت: طبق آمار بالای 50 درصد افراد دنیا دچار اضافه وزن و چاقی هستند البته باید توجه داشت که نباید تصور کرد که گرسنگی شکمی دلیل بر وجود امنیت غذایی است چرا که در مقابل این چاقی سیر سلولی وجود ندارد به این معنا که خیلی از افراد دنیا از لحاظ مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف دچار کمبود هستند.

وی ادامه داد: در این کنفرانس از ایران دعوت شده بود تا تجارب خوبی را که در طی چند سال اخیر در جهت کاهش مصرف نمک، قند و چربی انجام داده بود به دیگر کشورها انتقال دهد. همچنین به ایران به دلیل کاهش 50 درصدی سوء‌تغذیه در کودکان دیپلم افتخار اعطا کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای شرکت‌کننده در این کنفرانس متعهد شدند که برای شیوع بالای بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه و عوامل خطر مربوط به آنها برنامه‌هایی را تدوین و اجرایی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.