سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

حضور هیات تجاری اتاق بازگانی ایران، شهریور امسال در آفریقای جنوبی

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به حضور هیات تجاری اتاق بازگانی ایران، شهریور امسال در آفریقای جنوبی افزود: امید وارم این سفر راه تجارت بیشتر با آفریقای جنوبی را برای ایران و بخصوص خراسان جنوبی هموار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ ویلیام وایت هد امروز در دیدار با معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و آفریقای جنوبی امروز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد افزود: روابط ایران و آفریقای جنوبی امروز بسیار قوی است و امسال در بیست و یکمین سال برقراری این روابط، تواقفات خوبی برای گسترش مناسبات حاصل شده است .

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری ها میان ایران و آفریقای جنوبی در اردیبشهت امسال در تهران گفت: در این نشست در زمینه توسعه روابط در زمینه های کشاورزی، معدن، گردشگری، آب، سرمایه‌گذاری، انرژی و ساخت و ساز نتایج خوبی به دست آمد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به حضور هیات تجاری اتاق بازگانی ایران، شهریور امسال در آفریقای جنوبی افزود: امید وارم این سفر راه تجارت بیشتر با آفریقای جنوبی را برای ایران و به خصوص خراسان جنوبی هموار کند.

ویلیام وایت هد، گردشگری را یکی از زمینه های مناسب برای توسعه همکارهای دو جانبه دانست و گفت: امیدواریم با توسعه زیرساختهای گردشگری و ارائه خدمات به گردشگران در ایران، شاهد حضور گردشگران آفریقای جنوبی در ایران باشیم .

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به وجود معادن غنی و فرآوری محصولات کشاورزی در این استان، فرصت خوبی برای تعامل و همکاری دو جانبه آفریقای جنوبی و خراسان جنوبی وجود دارد .

رضایی افزود : همه زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی در خراسان جنوبی فراهم شده و ملاقات هیات‌های تجاری و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دو طرف می تواند زمینه را برای همکاری فراهم کند .

سفیر آفریقای جنوبی در ایران همچنین در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های ناشناخته ای در بخش‌های معدن، کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری دارد و آمادگی داریم در این زمینه ها همکاری را آغاز کنیم.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.