سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

وداع تلخ ملت ایران با معمار کبیر انقلاب فراموش نمی شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به درپیش بودن ایام ارتحال امام راحل گفت: 14 خرداد‌ یادآور وداع تلخ ملت ایران با معمار کبیر انقلاب اسلامی است که فراموش نمی شود.

حجت الاسلام احمد حمیدی در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،تاکید کرد: بزرگداشت این ایام سوگواری در زمینه های مختلف نشانگر اعلام وفاداری مردم با آرمان‌های امام راحل است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریزبا اشاره به خاطراتی از سالهای گذشته برگزاری برنامه های سوگواری در تبریز و استان و سراسر کشوربیان کرد: خوشبختانه برنامه های 14 خرداد هر سال با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: دربیست و ششمین سالگرد بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در راستای تبیین و ترویج اندیشه‌های حضرت امام(ره) در دستور کار متولیان فرهنگی در شهرداریی تبریز قرار گرفته است.

استکبارستیزی در کنار ساده زیستی بخشی از شخصیت وجودی امام بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز گفت: امام دارای شخصیت چند بعدی بودند که استکبارستیزی در کنار ساده زیستی بخشی از شخصیت وجودی امام بود.

حجت الاسلام حسین تقی زاده با اشاره به جایگاه امام راحل گفت:   بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز ایران باید در شأن ایشان و به اندازه عظمت وجودی حضرت امام راحل برگزار شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تالی تلو اهداف انبیاء الهی بوده و با ظهور حجت حق به مقصد خواهد رسید.

حجت الاسلام تقی زاده شخصیت حضرت امام خمینی(ره) را شخصیتی جامع و کامل عنوان کرد و گفت: : امام دارای شخصیت چند بعدی بودند که استکبارستیزی در کنار ساده زیستی بخشی از شخصیت وجودی امام بود.

وی ادامه داد: اخلاص، دینمداری، تقوا، خدمت به خلق خدا و توکل به خدا ر بخشی از ابعاد بی نظیر شخصیت قرن معاصر است.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: البته هر قدر هم که بخواهیم حق این ابرمرد تاریخ را ادا کنیم نمی توانیم جز اندکی از دریای وجود مبارک ایشان را درک کنیم چون هم وجود امام والاست و هم اهداف ایشان والا بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: در عصری که با تبلیغات گسترده و همه جانبه دشمنان مواجه هستیم، تلاش کنیم تا طوری برنامه ریزی شود که تأثیرگذاری بیشتری در نسل سوم و چهارم انقلاب نسبت به تبلیغات دشمنان داشته باشد.

هزاران تن بلکه صدها هزار تن امسال نیز در 14 خرداد در کنار مرقد امام راحل مجلس سوگ بر پا خواهند نمود با خلف صالح او تجدید بیعت خواهند کرد و به روان پاک بنیانگذار کبیر انقلاب درود خواهند فرستاد.

صدها نقطه کشور هم محل برپایی سوگواره هایی خواهد بود که به نام و یاد امام راحل برپا شده است و همه اقشار مردم در این برنامه ها شرکت خواهند کرد.

امام راحل در نیمه خرداد 68 از میان ما پرکشید اما ملت ایران در سالهای پس از ارتحالش داغ تازه تری در 14 خرداد هرسال تجربه می کنند گویی که امامشان را تازه از دست داده اند.

روز 14 خرداد 68 خبری کوتاه در ساعات اولیه از صدا و سیمای کشور پخش شد و مردمی که را با چشمانی پف کرده از دعای نیمه شب و گریه برای سلامتی امامشان به سر کار رفته بودند با بهت و حیرتی عجیب در گیر کرد.

بغض ها فروخورده شکست ، مردم بر سر و سینه زنان به کوی و خیابان ریختند و همه به سوی مقصدی مشخص شیوه کنان راه افتادند جماران کوی دلداری که همواره پناه مردم مظلوم ایران در سالهای بعد انقلاب بود.

سالها از آن روز گذشته اما هنوز عطر خمینی از جماران به گوش میرسد سخنانش در گوش طنین انداز است و بارگاه او در بهشت زهرا پناه عاشقان دلسوخته که هنوز بعد از گذشت 26 سال رفتنش را باور نکرده اند.

اما در تمام این سالها مردم عهدی نانوشته را با خود همراه دارند که در روز عروج آن روح ملکوتی با هم گردآیند و همانند روز 14 خرداد 68 گربان چاک کنند و بگریند برای ابر مردی که تاریخ را متحول کرد .

بی تردید سهمی که امام راحل در ابعاد مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جامعه ایرانی دارد چنین استقبال و شکوهی را نیز در برنامه های سالگرد ارتحالش را دو چندان می کند و مردم قدر شناس ایران نشان داده اند که هیچگاه اسطوره های خود را فراموش نخواهند کرد.

رحلت امام تلخ بود و تلخ خواهد ماند و هرچند برای امام ما نیمه خرداد فرجی بود برای وصل به حضرت دوست اما ملت ایران همواره این روز را به نام روز تلخی یاد خواهد کرد که مراد و رهبر خود را از دست دادند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.