سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سفیر ایران به شرکت‌های روسی: بازار ایران را از دست ندهید!

سفیر ایران در روسیه گفت: کمپانی‌های روسی باید اقدام‌های خود در جهت گسترش حضور در بازار ایران را تقویت کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مهدی سنایی" سفیر ایران در مسکو اعلام کرد: کمپانی‌های روسی باید اقدام‌های خود در جهت گسترش حضور در بازار ایران را تقویت کنند. در غیر این صورت همه موقعیت‌های مناسب در این بازار توسط رقبای آنها از آسیا و غرب اشغال می‌شود.
 
سنایی گفت: کمپانی‌های غربی و آسیایی با توجه به بروز "جوی نو" پیرامون ایران فعالیت خود در جهت جستجوی موقعیت‌های مناسب را آغاز کرده‌اند. این جو پیرامون ایران باعث افزایش شور و شوق کمپانی‌های روسی هم شده و ما شاهد حرکت آنها بودیم. ولی برخی کمپانی‌های روسی انتظار پیشه کرده‌اند و این موضع برای ما مفهوم نیست. اگر آنها صبر کنند ممکن است امکانات و پتانسیلی را که در حال حاضر در بازارهای ایران فراهم می‌شود از دست بدهند.
 
این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم کمپانی‌های روسی باید گام‌های قطعی‌تری بردارند تا بتوانند در ایران حضور گسترده داشته باشند.
 
وی گفت: امروز رقابت جدی برای حضور در بازار ایران وجود دارد و کمپانی‌های آسیایی و جنوب شرقی و همچنین کمپانی‌های اروپایی و غربی قدم‌های فعالی برای حضور در آن برمی‌دارند.
 
سفیر ایران در روسیه معتقد است کمپانی‌های صنعتی و انرژی از روسیه در مقایسه با رقبای شرقی و غربی امکانات کلانی برای فعالیت در بازار ایران دارند.
 
وی گفت: در حوزه‌هایی چون نفت، گاز، صنایع، راه آهن پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه گذاری‌های روسیه در ایران موجود است. بالاخص اینکه اراده رهبری کشورهای ما متوجه توسعه همه‌جانبه روابط است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.