سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای مناطق آزاد:

رونق آبادان و خرمشهر در پرتو منطقه آزاد اروند

اکبر ترکان افزود: رونق گردشگری از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه همه جانبه کشور است، ولی این مهم نیز در دستور کار شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان؛ ترکان با بیان استعدادهای گردشگری منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر، به ویژه در بخش گردشگری دریایی و صنعتی، گفت :جزیره مینو می تواند با برنامه ریزی مناسب، در یک بازه زمانی به قطب ورود گردشگر تبدیل شود.

 ترکان ادامه داد:با استفاده از استعدادهای بالقوه گردشگری منطقه خرمشهر و بالفعل شدن آن، گردشگری و اقتصاد جزیره مینو و منطقه آزاد اروند رونق می گیرد.

 دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه سخنانش با بیان برنامه های پیش بینی شده برای احیای زمین های کشاورزی، جلوگیری از شوری آب رودخانه بهمشیر و حفظ زمین های کشاورزی آبادان، افزود: ساخت سد بر رودخانه بهمنشیر در دستور کار سازمان مناطق آزاد قرار دارد.

 ترکان با بیان سرمایه گذاری صنعتی در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت:چند شرکت هلندی و شرکت های خصوصی و دولتی برای سرمایه گذاری در این منطقه کار خود را آغاز کرده اند.

 وی افزود: در حوزه صنعت فولاد خرمشهر نیز، با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پروژه آلومینیوم سازی در این شهر اجرا شده و یک پروژه فولاد نورد نیز از سوی بنیاد مستضعفان در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارد.

 مشاور رئیس جمهور در پایان سخنانش گفت:در توسعه طرح های آبزی پروری نیز، اقداماتی از سوی سرمایه گذرا بخش خصوصی با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند در دست اجرا قرار دارد.

 منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. 

انتهای پیام/س  
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.