سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره سلامت جوانان دفتر جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

25 درصد جمعیت جوان کشور چاق هستند/تهیه پیش نویس سند سلامت جوانان

رئیس اداره سلامت جوانان دفتر جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه گروه سنی18 تا 29 سال تمام بیست میلیون از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند گفت: تقریبا 40 درصد آقایان و 59 درصد خانم‌ها مشکل اضافه وزن دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اردلان رئیس اداره سلامت جوانان دفتر جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در نشست سلامت جوانان با اشاره به جمعیت بیست میلیونی جوانان در کشور گفت: از این تعداد 49.8 درصد خانم‌ها و 50.4 درصد آقایان هستند همچنین 71.4درصد جوانان شهر نشین می‌باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر جوانان زندگی شهر نشینی و کم تحرک دارند 40.8 درصد آقایان و 59.2 درصد خانم‌ها مبتلا به اضافه وزن هستند. همچنین 48 درصد آقایان و 52 درصد خانم‌ها فعالیت فیزیکی کمی دارند.

اردلان به میزان مصرف دخانیات در بین جوانان اشاره کرد و گفت: 20درصد آقایان سیگار می‌کشند ولی در مورد خانم‌ها آمار دقیقی در دسترس نیست ولی 2 درصد خانم‌ها سیگاری هستند. همچنین 2.5 درصد جوانان دچار سوء مصرف مواد مخدر هستند.

وی به سن ازدواج در جوانان اشاره کرد و گفت: براساس آمار در آقایان 27 تا 30 سالگی و در خانم‌ها 23 تا 24 سالگی سن ازدواج تخمین زده می‌شود.

اردلان به موضوع ازدواج سالم اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های جمعیت و خانواده وزارت بهداشت براساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری که در سی اردیبهشت ماه سال قبل اعلام شد ازدواج سالم است که با هدف سلامت در جوانان با ابعاد سلامت روان و سلامت جسمی مطرح است.

وی ادامه داد: برنامه جامع با همکاری وزارت ورزش و جوانان در حوزه آموزش همچنین سلامت باروری و ازدواج،سلامت روان، سلامت اجتماعی، پیشگیری از سوانح و حوادث، پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز، اعتیاد و ...مد نظر است.

جوانان وسیع‌ترین بخش هرمی سنی کشور هستند
رشید رمضانی قائم مقام مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در نشست سلامت جوانان، وسیع‌ترین بخش هرمی سنی کشور را مربوط به جوانان دانست و گفت: انجام هر اقدامی برای جوانان در واقع سرمایه گذاری است.

در خصوص سیاست‌های پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر بخصوص رفتارهای غیر سلامت مثل مصرف تنباکو، کم تحرکی و دیابت بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به جمعیت 20  میلیونی جوان در کشور عوامل خطر مثل مصرف سیگار، چاقی، افزایش وزن، کم تحرکی و دیابت منجر به شیوع بالای بیماری‌های غیر واگیر در بین جوانان می‌شود.

رمضانی به شیوع کم تحرکی در بین جوانان اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد جوانان شهر نشین و در نتیجه کم تحرک هستند.

وی به برنامه جامع پیشگیری از آسم اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه پیشگیری از آسم در خصوص کنترل و پیشگیری از انواع سرطان‌ها، فشار خون ثانویه در جوانان و ... برنامه جامع پیشگیری در سطح شهری و روستایی وجود دارد.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.