رئیس اداره جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت:‌از اول خرداد در حاشیه‌ شهرهای سراسر کشور و همچنین شهرهای 20 تا 50 هزار نفر، تحت پوشش بسته‌های خدمتی وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمد اسماعیل مطلق رئیس اداره جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در نشست سلامت جوانان با اشاره به ارائه خدمات ویژه به حاشیه‌ نشین‌ها گفت: طی امسال و سال گذشته با شروع طرح تحول نظام سلامت شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان و همچنین کودکان زیر یک سال و کاهش مرگ و میر مادران بودیم، ضمن اینکه کاهش مرگ و میر سنین 30 تا 70 سال را هم شاهدیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بهداشتی یک استراتژی در کل کشور است، گفت: بسته‌های خدمتی که توسط ادارات زیر مجموعه وزارت بهداشت تدوین شده است، در کل کشور و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود، ضمن اینکه برنامه باروری سالم و ارتقا آن از 1.8 به 2.1 مد نظر است که  این برنامه‌ها براساس برنامه‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

مطلق در خصوص سلامت کودکان گفت: سلامت کودکان در حوزه گفتار، رفتار و کردار از بدو تولد تا 8 سالگی با حضور کارشناسان بهداشت و روان در خانه‌های بهداشت انجام می‌گیرد.از برنامه‌های وزارت بهداشت در هفته سلامت می‌توان به حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به سلامت خود اشاره کرد، همچنین آگاه سازی اجتماعی در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت، آگاه سازی خانواده‌ها در خصوص اولویت‌های جوانان و چگونگی دریافت خدمات توسط وزارت بهداشت، شهرداری و وزارت علوم مانند مشاوره تغذیه، پیشگیری از مصرف سیگار و رفتارهای مخاطره انگیز و... که این اقدامات برای گروه سنی 18 تا 30 سال است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها برپایی برنامه‌های پویایی بالندگی و جوانی در 130 شهرستان و 57 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی از سی اردیبهشت لغایت 9 خرداد است که با مشارکت فعال کارشناسان دفتر سلامت و جمعیت خانواده و آموزش سلامت برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار