سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

سرمایه گذاری ایتالیا در قزوین

قزوین و میلان و سیسیل ایتالیا خواهر خوانده می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ در دیدار دیروز سفیر ایتالیا و شهردار قزوین، پیشنهاد عقد خواهرخواندگی قزوین با شهرهای میلان و سیسیل ایتالیا به سفیر این کشور داده شد.

​شهردار قزوین امروز در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیتهای دانشگاهی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی در قزوین، آمادگی لازم برای عقد خواهرخواندگی با شهرهای میلان و سیسیل و گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و تجاری را داریم.

مسعود نصرتی گفت: توسعه خدمات شهری با اجرای طرح‌های مشترک با سرمایه‌گذاران ایتالیایی یکی از برنامه‌های اصلی قزوین در سال جاری است.

وی افزود: در سپتامبر 2016_ شهریور 1395_ قزوین میزبان 200 شهردار دنیا در اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم خواهد بود که این ظرفیتی مهم برای ایران و ایتالیا محسوب می‌شود.

​قزوین پیش از این با شهرهايي چون آلتو آلتنجو پرتغال، غازيان تپ ترکيه، بيشکک قرقيزستان، ايروان ارمنستان و هايکوی چین تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا کرده است.

مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا هم در این دیدار گفت: حضور هیئت ایتالیایی در قزوین به دلیل ظرفیت‌های بالای این استان است که می‌تواند منشاء همکاری‌های تجاری و فرهنگی دو طرف باشد.

​وی افزود: قبل از تحریم همکاری‌هایی با قزوین داشته‌ایم که بیشتر در زمینه خرید و فروش ماشین الات بوده است و ما تصمیم داریم تا این همکاری را به تولید و سرمایه‌گذاری مشترک تبدیل کنیم.

​پور فلاح رییس اتاق ایران و ایتالیا هم در این نشست گفت: ایتالیا کشوری قدرتمند در اروپا است که سابقه همکاری با ایران را داشته و بعد از تحریم پنجره خود را به روی ایران نبست.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همچنین نوع همکاری‌های سابق ایران و ایتالیا را در زمینه فولاد، چرم، سنگ و لوازم خانگی عنوان کرد.

پور فلاح ادامه داد : ایتالیا به عنوان یک کشور صنعتی می‌تواند در صنایع کوچک، متوسط و ایجاد اشتغال و به عنوان سومین کشور توریست پذیر کمک بسزایی داشته باشد.

پرزحمت،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم با اشاره به وضعیت صنعت قزوین گفت: نیمی از سرمایه‌گذاران خارجی فعال در استان، ایتالیایی هستند و عمده واردات ماشین آلات ما از این کشور است . 

پرزحمت افزود: عمده صادرات قزوین به این کشور هم فولاد، کود، کشمش و پلی اتیلن است.

​در این مراسم نشان شهروندی قزوین به سفیر ایتالیا در ایران و پورفلاح رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اهدا شد.

سفیر ایتالیا در ایران که در راس یک هیئت بازرگانی به استان قزوین سفر کرده عصر امروز از کارخانه آپاداناسرام و سایت بازیافت زباله محمدآباد بازدید می‌کند.

دفع بهداشتی زباله و مدیریت پسماند یکی از موارد تعاملات اقتصادی و علمی قزوین با کشور ایتالیاست.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.