سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

هیچ گونه تهدیدی نمی تواند جلوی کمک رسانی ملت ایران به مظلومان یمن را بگیرد

امام جمعه قم گفت: سعودی ها نتوانستند با تهدید جلوی قهرمانان ایران را بگیرند و آنها با توکل به خدا کمک های مردمی را به دست مظلومان یمن رساندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قم، امام جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده و روز ۲۷ رجب بعثت پیامبر (ص) تاکید کرد: خداوند در قرآن ویژگی‌های بعثت را بیان می‌کند که پیامبر برای چه کاری مبعوث شده تا نیکی‌ها و بدی‌ها را برای شما شرح دهد، و اگر ایشان مبعوث نمی‌شدند امت به گمراهی کشیده می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مناسبت‌های دیگر عنوان کرد: روز۲۶ اردیبهشت سالروز اعلام تاسیس رژیم غیر قانونی صهیونیستی است که از آن به عنوان روز بدبختی مسلمانان ذکر می‌شود جای تاسف است که برخی کشور‌های اسلامی در خواب به سر می‌برند، و از این رژیم غاصب پیروی می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی بوشهری نمایشگاه کتاب تهران را یک پدیده فرهنگی مهم دانست و گفت: کتابخوانی جز فرهنگ ماست ولی فضای کتاب خوانی در کشور کم رنگ شده که اهل رسانه باید بکوشند تا به نشر کتاب‌های مفید کمک کنند و همچنین نیاز سنجی کنند که چه مسائل و محتوایی نیاز جامعه اسلامی است.

وی افزود: مسولین کشور بر محتوای کتاب‌ها نظارت کنند و دغدغه فرهنگی داشته باشند تا ذهن و روح جوانان ما سالم بماند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به مقوله یمن عنوان کرد: توپ خانه‌های سعودی در زمان آتش بس همچنان فعال هستند و بعد از کشتار تعداد زیادی از بی‌گناهان به تازگی اعلام آتش بس کردند که جای تاسف دارد.

امام جمعه قم افزود: رژیم سعودی بعد از فضاحتی که بار آورده‌اند اعلام آتش بس کردند که بی‌فایده است امیدواریم که این آتش بس واقعی بوده و بلند مدت ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: آفرین به قهرمانان ایران که با تحمل سختی‌ها و تهدید‌های سعودی‌ها توانستند کمک‌های مردمی ایران را توسط هوا و زمین و دریا به دست مظلومان یمن برساند که از اینجا اعلام می‌کنیم کسی نمی‌تواند جلوی خدمت رسانی ملت ایران را بگیرد.

حجت الاسلام حسینی بوشهری با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به ایران گفت: ملت و دولت عراق کشور دوست و همسایه ایران است و تعامل دو ملت با یکدیگر موجب ایجاد برکاتی برای دو طرف است.

امام جمعه قم با تاکید به دور جدید مذاکرت هسته‌ای خاطر نشان کرد: باز آمریکایی‌ها حرفهای غیر منطقی خود را آغاز کرده‌اند ولی ما به صراحت به برادرانمان در تیم مذاکره کننده اعلام می‌کنیم که بر مطالبات ملت عزیز ایران پایبند باشند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی نباید به وعده‌های آمریکایی‌های اعتماد کند و بر اجرا شدن کامل متن توافق نامه تاکید کنند.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.