مدیر حوزه علمیه‌های سراسر کشور گفت: دولت‌ها منافع خود را در سکولاریته کردن جامعه می‌بینند که پاپ باید جلوی آن بایستد.

به گزارش باشگاه خبرنگارانقم،آیت الله حسینی بوشهری دیروز در دیدار با سفیر واتیکان در ایران با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز دینی در جهان اسلام است اظهار داشت:حوزه علمیه قم اختصاص به یک شهر و کشور ندارد بلکه طلاب آن برای تعامل و گفت و گو با تمام مکاتب و ادیان دیگر تربیت می شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در جهان الحاد و افراط گرایی بیشترین ضربه را به ادیان الهی میزنند عنوان کرد: اسلام و مسیحیت باید با همفکری یکدیگر جلوی خدشه دار شدن چهره دین توسط این جریان ها را بگیرد.

امام جمعه قم افزود: عدالت  و گسترش صلح از شعار های مشترک اسلام و مسیحیت است همان گونه که پیامبران این ادیان به دنبال تحقق این هدف بودند.

وی با اشاره به گفت وگو های بین ادیان پس از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران 5 گفت‌و‌گو‌ بین ادیان شیعه و کاتولیک وجود داشته که توسط علمای حوزه در 5 جلد کتاب به صورت انگلیسی چاپ شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید به سفارش قرآن کریم بر اتحاد اهل کتاب بیان کرد: امروز ما هم با توجه به این سفارش مهم بر تعامل و دیدار های بیشتر بین علما و بزرگان دیگر ادیان تاکید می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: پاسخ گو بودن در مقابل سوالات و شبهات جوانان اسلام و مسیحیت از وظایف اصلی دانشمندان این ادیان است.

وی ترویج مسائل اخلاقی را از موضوعات مهم دین دانست و گفت: با تبلیغ و ترویج معارف دینی و اخلاقی باید جلوی ترویج بی اخلاقی هایی مثل همجنسگرایی را گرفت.

امام جمعه قم با اشاره به عملکرد نادرست دولت‌های غربی در خصوص معارف دینی ابراز داشت: در زمانی که دولت های غربی سعی دارند مردم را از معارف دینی دور نگه دارند وظیفه پاپ مقابله با سکولاریسم است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: اگر پاپ و رهبران دینی در برابر کشتار مردم بی گناه سکوت کنند قطعا دین و معنویت در جامعه کم رنگ می شود.

انتهای پیام/س

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.