بیرجند؛

تشییع 100 شهید در کشور

100 شهید در کشور در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) تشییع می‌شوند که سهم خراسان جنوبی دو شهید است و این دو شهید قرار است در زهان تشییع شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در جلسه ستاد برنامه‌ریزی بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفـت: خراسان جنوبی روز چهارشنبه میزبان دو شهید گمنام است و پیکر این دو شهید بعد از وداع مردم بیرجند در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) در بخش زهان به خاک سپرده می‌شود.

مجنونی افزود: روز سه‌شنبه شهدای گمنام با هواپیما به مرکز استان منتقل می‌شوند و در روز چهارشنبه در امامزادگان باقریه مراسم ورود شهدا با حضور مردم برگزار می‌شود و در شب پنج‌شنبه در هیأت رزمندگان اسلام مراسم وداع با شهدای گمنام در بیرجند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن شهدا کاری بسیار ارزشمند است و امسال طبق روال سال‌های گذشته برای مراسم سوم خرداد برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

مجنونی افزود: در 31 خردادماه غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، یکم خردادماه سخنرانی فرماندهان سپاه در میادین نماز جمعه، دوم خردادماه روز جانباز، ایثارگران و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) تجلیل از جانبازان، یکشنبه سوم خردادماه روز مقاومت، ایثار، پیروزی و مقاومت‌مداری است.

وی اظهار کرد: روز سوم خردادماه روز جشن مقاومت و پیروزی است که طبق روال هر ساله مراسمی در روز سوم خردادماه در مسجد امام حسین(ع) با حضور سخنران کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش استان با بنیاد حفظ و آثار ارتباط بسیار خوبی دارد و در هفته دفاع مقدس کتابی را رونمایی می‌‎کنیم.

مجنونی افزود: 50 درصد از شهدای خراسان جنوبی دانش‌آموز هستند و زنگ مقاومت و پیروزی ساعت 11 صبح در سراسر استان نواخته می‌شود و باید مقاومت و پیروزی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی ادامه داد : صبحگاه مشترک در روز سوم خرداد توسط سپاه انجام می‌شود و در شهرستان‌های خراسان جنوبی جلسه ستاد برنامه‌ریزی سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی همچنین یاد آور شد: مردم مظلوم یمن مانند مردم خرمشهر در حال حاضر زیر بمباران وحشیانه عربستان هستند و تاریخ، تکرار می‌شود و مسئولان در تلاش هستند تا این روزها به نسل‌های دیگر منتقل شود تا همیشه در تاریخ زنده بماند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.