سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف قطعاتی از هواپیمای مفقود شده مالزی در آبهای استرالیا

تیم جستجوگر استرالیایی موفق شد قطعاتی از هواپیمای سقوط کرده مالزی را در آبهای غربی این کشور کشف کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشییتدپرس؛ باوجود گذشت 15 ماه از سقوط هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی، دفتر امنیت حمل و نقل استرالیا دست از جستجو برای یافتن نشانه‌ای از این هواپیما برنداشته و سرانجام در این باره به نتایج غیرمنتظره‌ای رسید.

عملیات جدید جستجو به کشف چندین قطعه خرد شده از هواپیمای سقوط کرده مالزی منتهی شد. این قطعات در عمق 4 کیلومتری از سطح دریا و در آبهای دور دست غرب استرالیا کشف شدند. تیم جستجوگر زیردریایی بدون سرنشینی به محل پیدا شدن قطعات ارسال کرد و توانست اشیاء دیگری - که ممکن است متعلق به هواپیمای سقوط کرده مالزی هستند - به طول 6 متر شناسایی کند. احتمالا قطعات کشف شده با زباله های معمول در عمق اقیانوس ترکیب شده و تکه هایی از کشتی های غرق شده هم در میان آنها وجود دارد. اعلام نظر دقیق کارشناسان درباره کشفیات جدید نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. 

هواپیمای بوئینگ 777 مالزی 8 مارس 2014 (17 اسفند 92) در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادار محو شد و اطلاعی از سرنوشت 227 مسافر و 12 خدمه آن در دست نیست. مقامات مالزی، چین و استرالیا ماه گذشته توافق کردند محدوده جستجو را 60 هزار کیلومتر مربع دیگر در اقیانوس هند افزایش دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.