سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بودجه 50 میلیاردی برای نتایج فاجعه بار و 12 میلیارد برای صعود به جام جهانی

تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران و پیکان تهران با صرف هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان نتایج بسیار بدی را در لیگ کسب کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ پس از پایان فرصت نقل وانتقالات پیش فصل لیگ برتر فوتبال چهاردهم، سازمان لیگ فوتبال ایران لیست مبلغ قرارداد کادر فنی و بازیکنان تیم های حاضردر لیگ را منتشر کرد که رقمی نزدیک به 161 میلیارد تومان توجه هر فردی را به خود جلب می کرد.

 این مبلغ وقتی در کنار خرجی که برخی باشگاه‌ها برای تمدید قرارداد ستارگانشان کردند و آن را رسانه ای نکردند و هم چنین مبلغ قراردادهایی که در نیم فصل لیگ چهاردهم فوتبال بسته شد و هزینه امور اجرایی باشگاه‌ها  قرار دهیم با یک حساب سر انگشتی می‌بینیم که میزان هزینه در این فصل لیگ برتر بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

البته در این گزارش هدف پرداختن به سه تیم تهرانی پرسپولیس،استقلال و پیکان است که با صرف بودجه ای گزاف نتایج بسیار بدی را در این فصل گرفتند. 
                                                                                  
ابتدا باید به تیم فوتبال پرسپولیس تهران اشاره کرد، بودجه این تیم در ابتدای فصل 15 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام شد که این مبلغ با توجه به  جا به جایی های مداوم کادر فنی و بازیکنان این تیم در طول لیگ برتر از مرز 20 میلیارد گذشت. مبلغی که توسط اسپانسر هایی که وزارت ورزش و جوانان برای حمایت مالی از این تیم در نظر گرفت و هم چنین خود این وزارت خانه هزینه شده است. 

 وضعیت سرخ پوشان پایتخت اما در این فصل کاملا واضح است.آن ها با تعویض 3 سرمربی و 5 مدیر عامل رکورد تغییرات را در تاریخ لیگ ایران به نام خود اختصاص دادند و در حالی که یک هفته به پایان لیگ چهاردهم مانده است ،دوازده شکست که آن هم برای خود آماری قابل توجهی است را پذیرا شده و با قرار گرفتن در رتبه دهم لیگ برتر بی شک یکی از بدترین سال های خود را پشت سر گذاشته اند.

اوضاع استقلال هم دست کمی از رقیب ندارد، آبی پوشان که اعلام بودجه 16 میلیاردی آن ها از سوی سازمان لیگ با توجه به تمدید قرارداد برخی از بازیکنانشان که به تازگی از جام جهانی برگشته بودند با مبلغی پایین تر از قرارداد فصل گذشته و همچنین جذب ستاره هایی مانند امید ابراهیمی، کرار جاسم، سجاد شهباززاده و محسن فروزان، کمی شک برانگیزبود، در نیم فصل دوم نیز با آوردن وحیدطالب لو، رضا عنایتی تیم خود را تقویت کردند و با صرف بودجه ای نزدیک به 20 میلیارد تومان توسط اسپانسر و وزارت ورزش و جوانان خود را مدعی قهرمانی می دیدند.   
                             
شاگردان امیر قلعه نویی با این وجود نه تنها هیچ جامی کسب نکردند بلکه سهمیه آسیا را نیز از دست دادند و اکنون در انتظار دیدار روز جمعه با پرسپولیس هستند تا با پیروزی در این بازی با جبران باخت دربی رفت، فصل کابوس وار خود را پایان دهند. 

 پیکان تهران دیگر تیم مذکور در این گزارش است، تیمی که لقب آسانسور لیگ را به خود اختصاص داده است. 

آن ها پس از صعود به لیگ برتر در دیدار پلی آف لیگ یک فصل پیش با هزینه ای 11 میلیاردی ستاره هایی مثل سید مهدی رحمتی، جی لوید ساموئل، محمد نصرتی، امیر حسین فشنگچی و چند بازیکن نامدار دیگر را وارد لیست خود کردند وبا سرمربیگری منصور ابراهیم زاده پا به فصل جاری گذاشتند. 

 این تیم در نتیجه گیری برخلاف پیش بینی ها ضعیف عمل کرد تا منصور ابراهیم زاده در هفته چهاردهم جای خود را به صمد مرفاوی سرمربی نیم فصل اول صبای قم دهد. مرفاوی با در اختیار گرفتن چند بازیکن جدید، وعده قرار گرفتن در بین شش تیم اول جدول لیگ برتر را به مسئولان پیکان داد اما رتبه پانزدهم آن ها و پیروز نشدن از روزی که مرفاوی هدایت خودرو سازان را در دست گرفته زمین تا آسمان با آن وعده‌ها فاصله دارد.

حال بودجه این 3 تیم را در کنار تیم ملی فوتبال قرار ایران قرار می دهیم. کارلوس کی روش در برنامه پیشنهادی خود برای صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2018 روسیه خواهان سالیانه 12 میلیارد بودجه شده است.مبلغی که اگر به موقع و در چارچوب برنامه های مرد پرتغالی به تیم ملی تزریق شود می توان امید داشت که تیم ملی  ایران را بار دیگر در جام جهانی دید. 

اکنون باید از مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان انتظار داشت بعد از پایان داستان های تمدید قرارداد کی روش، با صرف یک چهارم بودجه نزدیک به 50 میلیارد تومانی سه باشگاه ناکام تهرانی در راه آماده سازی تیم ملی باصعود به جام جهانی از یک سو شوق و هیجان ملی را به مردم هدیه داد و از سوی دیگر با پاداش های دریافتی حاصل از این صعود که فیفا به تیم های حاضر در روسیه می دهد، رقمی نزدیک به سه برابر این 12 میلیارد را به بدنه فوتبال کشور وارد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۱۳:۵۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
حالا جوان ما باید برای وام 5میلیونی گدایی کنه
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
بهتر نیست اسم وزارت ورزش و جوانان به وزارت فوتبال تغییر کند؟؟
وزارت ورزش وظیفه دارد امور جوانان و مسائل مربوط به ورزش همگانی را پیگیری کند یا فقط پول به بازیکنان و مربیان فوتبال بدهد؟ برای جوانان که ما ندیدیم وزارتخانه کاری کرده باشد.