سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

احزاب نظارت چندانی بر عملکرد مسئولان ندارند/ مردم عامل نظارت بر عملکرد مسئولان هستند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: احزاب ما یا فصلی هستند یا برای انتخابات فعال می‌شوند و به همین دلیل احزاب نظارت چندانی بر روی عملکرد مسئولان ندارند.

"سیدرضا اکرمی" عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، درباره نقش نظارتی احزاب به عملکرد مسئولان، گفت: از روز اولی که خداوند متعال به فرشتگان اعلام کرد که می‌خواهم انسان را خلیفه خود قرار دهم، فرشتگان گفتند که انسان موجودی خونریز و فساد آفرین است و خداوند به آنان گفت قضاوت نکنند؛ چرا که همه آنان به این شکل نیستند و خداوند از طریق آزمایش به این موضوع را به فرشتگان ثابت کرد که همه آنان خون‌ریز نیستند. 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب آدم‌های فاسد داشتیم و داریم و آنها به دلیل ضعف ایمان، آگاهی و نبود نظارت جدی بر کارشان سوء استفاده می‌کردند که باید با آگاهی دادن بیشتر، برخورد جدی‌تر و قوانین محکم و مهمتر از همه نظارت بیشتر با فاسدان برخورد کرد.

نماینده سابق مجلس گفت: با همه موضوعات از جمله فساد نمی‌توان به وسیله دولت برخورد کرد. به‌طور مثال اگر مراجعه کننده‌ای به کارمندی رشوه می‌دهد، این موضوع زمینه رشد رشوه‌گیری را باب می‌کند، اما اگر خود مراجعه کننده در برابر رشوه‌خواهی ایستادگی کند و بگوید من رشوه نمی‌دهم و فرد خاطی را به نهاد مربوطه معرفی کند در این صورت بساط رشوه‌خواری که یکی از مصادیق فساد است، برچیده خواهد شد.

اکرمی بیان کرد: نظارت در امور اجتماعی باید ابتدا از طریق مردم که صاحب کشور هستند و در نظام نقش‌آفرینی می‌کنند صورت بگیرد و این نظارت نیاز به ابزارهای مختلف مانند آگاهی بخشی نسبت به حقوق آنان باشد.

وی افزود: با توجه به این که در جمهوری‌ اسلامی‌ ایران تشکل‌های سازمان‌دهی شده و نظام‌مند که در طول سال فعال و پایدار باشند، نداریم، موضوع نظارت مردمی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در ادامه بیان کرد: احزاب ما یا فصلی هستند یا برای انتخابات فعال می‌شوند به همین دلیل احزاب نظارت چندانی بر روی عملکرد مسولان ندارند.

رئیس سابق شورای فرهنگی ریاست جمهوری بیان کرد: کنگره آمریکا بارها علیه ایران بیانیه‌ها و قوانینی را به تصویب رسانده است، چرا احزاب هیچ گاه برای افشای آن‌ها به صحنه نیامده‌اند تا ماهیت زورگوی آن دولت را افشا کنند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر در کشور احزاب فعال و نظام‌مند وجود ندارند که بتواند نقش نظارتی را عهده‌دار باشند، بنابراین در چنین شرایطی مردم عهده‌دار امر به معروف به مسئولان هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اکرمی ، نظارت ، احزاب ، عملکرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.