سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

حضور معاون رئیس جمهور در جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،حق پرست گفت:معاون رئیس جمهور روز شنبه 19 اردی‌بهشت برای حضور در دومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی و بازدید از پروژه های سرمایه گذاری و مرمتی این اداره کل به تبریز سفر می کند.

وی با اشاره به اهمیت دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، یادآور شد: این جشنواره بین المللی فرصت بسیار بزرگی است تاضمن معرفی پتانسیل های هنری و صنایع دستی کشور در سطح بین المللی این شهر تاریخی اسلامی به عنوان پایتخت هنر اسلامی در جهان معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در برگزاری این فستیوال بین المللی همراه دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.

حق پرست همچنین گفت: در طول زمان برگزاری جشنواره  9 اثر دارای نشان مهر اصالت از سازمان جهانی یونسکو و 28 صنایع دستی از آذربایجان شرقی که به ثبت ملی رسیده اند در محل برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته می شود و یک غرفه به اجرای زنده‌ی چاپ باتیک اختصاص یافته است.

گفتنی است :جشنواره خلاقیت ونوآوری درهنرهای اسلامی وصنایع دستی، ۱۸ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه دردانشگاه هنراسلامی تبریزبرگزارخواهدشدوطی این جشنواره در ۱۰ رشته هنراسلامی به ۳۰ نفربرگزیده جوایزارزنده ای تعلق می گیرد.
 
انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.