سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

امنيت عراق،كليد امنيت منطقه است/ ایران به نقش سازنده خود در تحقق صلح و امنيت پايدار منطقه فعالانه ادامه می‌دهد/ برنامه هسته‌ای صلح آميزکشورمان عليه هيچ طرفی در منطقه نيست

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر گونه چشم پوشی در قبال تحركات تروريستی در يمن و سوريه اثار نامطلوب بر عراق و منطقه خواهد داشت از همین رو ضروری است تا همه كشورهای منطقه از جمله حوزه خليج فارس ، عراق ، سوريه و يمن به امنيت دست جمعی منطقه بيانديشند.

"حسین اميرعبداللهيان" معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان، در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با تحولات منطقه، اظهارداشت:  ايران از عراق متحد، مستقل ، يكپارچه و فدرالي بر مبنای قانون اساسی اين كشور حمايت مي كند.

وی افزود: تهران قويا از عراق در مبارزه با تروريسم حمايت مي كند و كمك ما به همه مردم عراق از جمله كرد ، سنی و شيعه است زیرا ما امنيت عراق را كليد امنيت منطقه مي دانيم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هر گونه چشم پوشی در قبال تحركات تروريستی در يمن و سوريه اثار نامطلوب بر عراق و منطقه خواهد داشت از همین رو  ضروری است تا همه كشورهای منطقه از جمله حوزه خليج فارس ، عراق ، سوريه و يمن به امنيت دست جمعی منطقه بيانديشند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: تهران ناامني هر يك ازكشورهای منطقه را ناامنی منطقه قلمداد مي‌كند و به نقش سازنده خود در تحقق صلح و امنيت پايدار منطقه فعالانه ادامه داده و از مشورت و همكاری موثر با كشورهای منطقه استقبال مي كند.

وی در پایان در رابطه با مذاکرات هسته‌ای کشورمان خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای صلح آميز و مذاكرات هسته‌ای ايران عليه هيچ طرفی در منطقه نيست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.