سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکن‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تلاش نظام جهانی سلطه برای تحقق رویای شوم رژیم صهیونیستی در منطقه

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال طرحی هستند، که سوریه به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شود.

"غضنفر رکن‌آبادی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح آمریکایی تجزیه عراق، سوریه و یمن  اظهارداشت: اینک موضوع اصلی و مهم نظام جهانی سلطه، بحث امنیت رژیم‌صهیونیستی است و همیشه سعی می‌شود که هر تصمیمی در جهت امنیت رژیم‌صهیونیستی اتخاذ شود. 
 
سفیر سابق ایران در لبنان افزود: بر همین اساس، ما شاهد ارائه طرح‌های خاورمیانه جدید و بزرگ در مراحل مختلف بوده‌ایم .
 
وی گفت: در گذشته هم امپراطوری عثمانی‌(قدرت بزرگ اسلامی) با همین هدف مورد تجزیه قرار گرفت و ما شاهد کوچک شدن کشورهای مسلمان بودیم.
 
رکن‌‌آبادی اضافه کرد: طرح تجزیه خاورمیانه همیشه در دستور کار غربی‌ها بوده و تا جایی که امکان داشته باشد، حتی کوچکترین کشورهای منطقه که به‌ نوعی عامل تهدید برای رژیم صهیونیستی، منافع نظام جهانی سلطه و هم پیمانانش به‌شمار روند، مورد تجزیه قرار خواهد گرفت. 
 
سفیر سابق ایران در لبنان بیان کرد: بنابراین، این هدف، بحث جدیدی نیست. درست است که در این مرحله این طرح به صورت جدیدی در آمریکا مطرح و مورد تصویب قرار گرفته، ولی اساسش بعد از جنگ جهانی اول و "توافقنامه سایکس پیکو" مورد توجه و اهتمام نظام سلطه در جهان قرار داشته است. 
 
رکن‌آبادی اضافه کرد: طرح خاورمیانه جدید و بزرگ زمانی محقق خواهد شد که کشورهای‌ منطقه، آن‌ قدر کوچک باشند که رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی، جغرافیایی و تمامی جنبه‌های دیگر به تک‌تک آن‌ها برتری داشته باشد. 
 
سفیر سابق ایران در لبنان افزود: ملت‌ها و کشورهای منطقه باید بسیار بیدار باشند و هوشمندانه نسبت به این تصمیم خطرناک که از سوی نظام سلطه جهانی در مورد آنها اتخاذ شده، تعامل کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بدون تردید ملت‌ها و مسئولان کشورهای مورد نظر قطعا با تحقق چنین امری (با توجه به تبعاتی که می‌تواند برای همه داشته باشد)، موافقت نخواهند کرد.
 
شایان ذکر است، آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال طرحی هستند، که سوریه به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شود، یعنی حلب پایتخت سوریه شمالی‌ و سوریه جنوبی هم با مرکزیت دمشق ایجاد خواهدشد.
 
عراق نیز قرار است به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شود، بدین ترتیب که بخش شمالی با محوریت موصل، بخش مرکزی با محوریت بغداد و بخش جنوبی با محوریت بصره در طرح تجزیه عراق ایجاد خواهند شد. 

برپایه این طرح، یمن به دو کشور یمن شمالی به پایتختی صنعا‌ و یمن جنوبی به مرکزیت عدن، تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.