سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر ساختاری ساحلی بهکاپ:

بهکاپ ساحلی هیجان و شادابی و جذابیت زیادی دارد

دبیر ساختار ملی بهکاپ گفت: بهکاپ ساحلی نسبت به بهکاپ چمن جذابیت؛ هیجان و شادابی بیشتری دارد ضمن آنکه لازم نیست انرژی زیادی در آن صرف کرد.

مریم کاکاوند دبیر بهکاپ ساحلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: رشته ورزشی بهکاپ ساحلی نسبت به بهکاپ روی چمن از هیجان و شادابی و جذابیت بیشتری برخوردار است و افرادیکه علاقمند به فعالیت در رشته‌هایی هستند نیاز به تحرک وانرژی زیادی نداشته باشد این ورزش برای آنها کاملا مناسب است.

وی در ادامه افزود: آب و هوا در این رشته ورزشی بسیار تاثیرگذار و با اهمیت است و هر شهری که ساحلی دارد براحتی می‌تواند این ورزش را بدون تجهیزات هزینه‌بر در آن نقطه از کشور دایر کند و تمام رده‌های سنی نیز در این ورزش حضور دارند و از کودک خردسال تا افراد مسن به آسانی می‌توانند وارد این رشته ورزشی شوند بهکاپ هم تمرکز را افزایش داده و سیستم عصبی و روان فرد را به تعادل می‌رساند در ضمن به دلیل اینکه همه رده سنی در کنار هم این ورزش را انجام می‌دهند باعث افزایش روحیه و اعتماد به نفس در افراد سن می‌شود.

دبیر ساختار بهکاپ ساحلی اظهار کرد: این رشته ورزشی در عین لوکس بودن به تجهیزات و امکانات و هزینه زیادی احتیاج ندارد و ما قصد داریم این رشته ورزشی را در دانشگاه‌ها تدریس کرده و مسابقات والمپیاد ورزشی را برگزار کنیم و با برخی از دانشگاه‌ها نیز مکاتبه کردیم و آنها نیز تا حدی قول مساعد دادند.

وی همچنین افزود: کسی که به رشته ورزشی بهکاپ علاقمند باشد در مدت کوتاهی می‌تواند به مسابقات و لیگ کشوری نیز راه یابد و کلاس مربیگری نیز برگزار کردیم و برای داوری نیز فعلا از نیروهای خود انجمن استفاده کنیم و قراراست برای شهرهای یزد کرمانشاه و شهرهایی که خواهان تربیت مربی هستند نیز مدرس بفرستیم.

وی همچنین تصریح کرد: در کشور ژاپن که مکان اصلی فدراسیون جهانی بهکاپ است همچنین در برزیل و آمریکا نیز این ورزش را گسترش دادیم و با 60 کشور در آینده مرواداتی را خواهیم داشت.

مریم کاکاوند اذعان کرد: رشد این رشته ورزشی از لحاظ سیاسی باعث تعادل بیشتر بین کشورها و از نظر اجتماعی باعث صمیمیت و دوستی بیشتر بین افراد می‌شود.

وی بیان کرد: این رشته ورزشی را می‌توان در پارک‌ها، ادارات و سفارتخانه ها را نیز می‌توان انجام داد ما تصمیم داریم افراد مستعد را با این رشته ورزشی و قوانین آن آشنا کرده و به این ترتیب نیروی خود را افزایش دهیم.

مریم کاکاوند گفت:ما از ادارات نیز توقع داریم همانطور که رشته‌های مختلف ورزشی مثل فوتبال، والیبال و غیره اهمیت داده و مسابقات را برگزار می‌کنند به بهکاپ نیز اهمیت داده و از طریق برگزاری مسابقاتش مردم را به این رشته آشنا کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما از مسئولان توقع حمایت مادی و معنوی داریم و همچنین در خواست می‌کنیم با توجه به عملکردها بودجه‌ای برای مسابقات ورزشی و راه‌اندازی باشگاه‌ها در اختیارمان قرار دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهکاپ ، کاکاوند ، دبیر ، ساحلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.