ملی پوش بهکاپ گفت: بهکاپ ورزشی است که کاملا به کشورمان تعلق دارد.

عباس مغاری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: رشته ورزشی بهکاپ، رشته‌ای است که به نام کشورمان ثبت شده است و فقط 10 کشور مثل نیوزلند، هلند-ژاپن، برزیل در این رشته ورزشی به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند اما ایران در این زمینه خیلی پیشرفته تر عمل می‌کند و در صدر تمام کشورها قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: فدراسیون بهکاپ برای پیشرفت این ورزش و حمایت از آن تمام تلاش‌های خود را به کار بسته است اما فقط بازیکنانی که عضو تیم ملی بهکاپ هستند از حکایت مالی دولت برخوردار دارند. بهکاپ برای پیشرفت این ورزش و حمایت از آن تمام تلاش‌های خود را به کار بسته است اما فقط بازیکنانی که عضو تیم ملی بهکاپ هستند از حمایت مالی دولت برخوردار دارند.

قهرمان بهکاپ همچنین گفت: بازیکنان این رشته ورزشی که به طور انفرادی فعالیت می‌کنند خودشان باید هزینه‌ها و مسائل مالی خود را تامین نمایند و هیچ سازمانی از این‌ها حمایت نمی‌کند.

مغاری اذعان کرد: بهکاپ ورزش پیشرفته‌ای است که هم تیم ملی و هم لیگ دارد و فدراسیون هم در طول سال 47 دوره  مسابقه بهکاپ برگزار می‌کند و من 4ساله عضو تیم ملی استقلال جوان بهکاپ هستم و در 3 سطح به بال (انرژی دهنده)، هند بهکاپ (شبیه هفت سنگ) و بهکاپ ساحلی که سخترین نوعش است تمرین و فعالیت می‌کنم.

وی در مورد داوری در این رشته گفت: داوری غیرمنصفانه در تمام رشته‌های ورزشی وجود دارد اما فدراسیون تمام همت خود را به کار بسته از راه منطقی و علمی و به کار بستن تجهیزات خاص راه داوری غیرمنصفانه را ببندد.

وی همچنین تصریح کرد: بعد از 8 سال فعالیت در رشته بهکاپ قصد دارم جای خود را به جوانان مستعد و علاقمندان این رشته بدهم ون در پست مربیگری بهکاپ به فعالیت خود ادامه دهم، اما در انتخاب بهترین بازیکن آخر اسفند ماه شرکت نخواهم کرد.

قهرمان بهکاپ افزود: مسابقات آسیایی بهکاپ را در سال 2015 در پیش داریم و با وجود سختی‌ها و عدم حمایت که ممکن است از این رشته به عمل آید برای افتخارآفرینی ایران در این مسابقات شرکت می‌کنم و چون در مسابقات فدراسیون جهانی سال 2014، 9 مدال طلا بدست آوردم نمی‌خواهم مدال‌هایم قطع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه نمی‌خواهم ایران از مقام اولی جهان پایین تر قرار گیرد به طور حتم در این مسابقات شرکت می‌کنم و تمام تلاش خود را در این رشته به کار خواهم بست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار