سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه مراسم روز پاسداشت مقام معلم عنوان شد

معلمین بالاترین گروه مرجع جامعه هستند

مراسم روز پاسداشت مقام معلم با حضور دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش و مهندس چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش صبح امروز در دبیرستان دخترانه شاهد فجر برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، این مراسم با هدف سپاس و تقدیر از جایگاه و مقام ویژه معلمین در هفته معلم برگزار گردید و ضمن قدردانی از مقام والای ایشان بر آموزه‌های دینی مرتبط با تعلیم و تربیت اشاره داشت. 

دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) این مراسم را حرکتی نمادین برای تقدیر از تلاشهای معلمین که تربیت آینده سازان کشور را برعهده دارند، عنوان کرد.

فانی ادامه داد: در فلسفه و فرهنگ اسلامی 6 ساحت تربیتی پیش بینی شده که شامل علمی و فناورانه، تربیت دینی و اخلاقی، تربیت اجتماعی و سیاسی، زیبا شناختی و تربیت اقتصادی است و دانش‌آموزان در سایه تربیت در مدرسه ضمن یادگیری علوم روز اخلاق دینی را به همراه مسائل روز جامعه و آشنایی با امور هنری تربیت بدنی و حرفه‌های اقتصادی را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی معلم و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر فرهنگی در آموزش و پرورش مشغولند که به عنوان مرجع علمی و پژوهشی برای جامعه به شمار می‌رود. 

وزیر آموزش و پرورش از تلاشهای معلمین در105 هزار مدرسه کشور و 752 منطقه آموزشی تقدیر نمود و وظیفه خود دانست که در راستای معیشت،‌هویت و منزلت معلمین ایفای نقش کند و با بیان اینکه 13.5 میلیون دانش‌آموز در کشور در حال تحصیل اند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا از امانتی که خداوند در اختیارمان گذاشته و آن عمر و جوانی فرزندان میهن عزیزمان ایران است به درستی صیانت کنیم و در تعلیم دانش‌آموزان با جدیت بکوشیم. 

مهندس چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش گفت: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) در قدردانی از مقام معلم بسیار تاکید داشتند و برای درک این معنا باید به آموزه‌های دینی برگردیم تا با جایگاه والای معلمین بیشتر آشنا شویم.

چهار‌بند افزود: جامعه پویایی و نشاط خود را مرهون تلاش معلمین است و انسان از ابتدای خلقت در مسیر پر فراز و نشیب زندگی نیازمند یک معلم و راهنما بوده که سعادت و شقاوت وی را در گرو تعلیم و تربیت رقم می‌زند به همین صورت آموزش و پرورش در کنار خانواده‌ها متولی تعلیم و تربیت فرزندان از این مراسم گفت: سرود دسته جمعی دانش‌آموزان این دبیرستان و جلسه وزیر با معلمین در خصوص رسیدگی به مطالباتشان به پایان رسید. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.