سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیات مدیره انجمن داروسازان تنکابن و رامسر:

عدم حضور داروساز در داروخانه آسیب های جبران ناپذیری در پی دارد

عدم حضور داروساز در داروخانه و عدم اشراف به روند تهـیه ، توزیع و تحویل دارو ، آسیب های جبران ناپذیر را متوجه سلامت جامعه می نماید و به همین علت کلیه قوانین و مقررات وزارت متبوع بر الزام حضور داروساز در داروخانه دلالت دارد.

دکتر همایون صادقی رئیس هیات مدیره انجمن داروسازان تنکابن و رامسر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه انجمن داروسازان تنکابن و رامسر برنامه های متعددی را پیگیری میکند، گفت: مسائل صنفی همکاران ، مقابله با چالش های عرصه داروسازی از جمله حذف حق فنی داروخانه ها ، مشکلات مالیاتی داروسازها ، چاپ نشریه کیمیا ، تشکیل کلاسهای آموزشی و توانمند سازی کارمندان داروخانه ، برگزاری بازآموزی های مخصوص داروسازان و... از جمله این مسائل هستند . 

وی با اشاره به اینکه به صورت مرتب کلاسهای آموزشی با هدف به روز رسانی دانش و آگاهی برای همکاران داروساز ارائه می شود، ادامه داد: محورهای متعددی از جمله دارو درمانی  در بیماریهای اعصاب و روان، آشنایی مقدماتی با تجهیزات مصرفی پزشکی ، اصول نسخه پیچی و نسخه خوانی و... در این کلاسها مورد بررسی قرار میگیرند . 

رئیس هیات مدیره انجمن داروسازان تنکابن و رامسر با تاکید به اینکه طی ماههای اخیر حذف حق فنی داروخانه ها از جمله مسائل مشکل آفرین بود یادآور شد :  حق مسئولین فنی داروسازان ارزشیست  که بابت سالها رنج و مرارت در کسب علم و ارائه آن به بیماران در نظام بهینه سلامت برقرار گردیده و در جوامع پیشرفته امری بدیهیست که اگر این حق نادیده انگاشته شود ارزش خدمات داروسازان انکار شده و به تبع آن الزامی به حضور داروساز در داروخانه نخواهد بود. 

وی تصریح کرد :عدم حضور داروساز در داروخانه و عدم اشراف به روند تهـیه ،  توزیع و تحویل دارو ، آسیب های جبران ناپذیر را متوجه سلامت جامعه می نماید و به همین علت کلیه قوانین و مقررات وزارت متبوع بر الزام حضور داروساز در داروخانه دلالت دارد بطوریکه بر اساس قوانین موجود ، داروخانه ها مجاز به تحویل دارو در غیاب داروساز نمی باشند. 

دکتر صادقی با اشاره به اینکه دریافت حق الزحمه و ارزش نهادن به ماهیت خدمات حرفه ای در همه حِرَف، امری بدیهی و ضروری بوده و در سایر حوزه های سلامت نیز عملی معمول و بدون شبهه است گفت : داروسازان یکی از حلقه های زنجیره درمان محسوب می شوند که عدم توجه به این گروه میتواند چرخه د رمان را با مشکل مواجه سازد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: داروساز ، دارو ، آموزش ، دانش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.