مدير عامل سازمان نظارت بر تاكسيراني كاشان، از چاپ ماهنامه نشریه "تاکسی زندگی برای خانواده‌های ناوگان تاكسيراني این شهرستان خبر داد.

مهدي نادعلي، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این نشریه به پیوست ماهنامه سیلک شهرداری کاشان ضمیمه و توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد یک پایگاه فرهنگی مکتوب و مثمر ثمر و سازنده با برای رانندگان تاکسی و خانواده‌های آنها گفت:به تصویر کشیدن زشت و زیبای تاکسی، تاکسی‌دار و مسافر،

برگزاری مسابقات و سرگرمی، اطلاع‌رسانی از برنامه‌های اجرایی تاکسیرانی و شهرستان و ارائه مضامین آموزشی و اخلاقی برای خانواده ناوگان تاکسیرانی اعم از تاکسی و وانت‌بار موضوعات مورد چاپ در این نشریه است.

به‌گفته‌وی، ماهنامه نشریه "تاکسی زندگی" به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی می‌تواند با ارائه محتوای آموزشی، اجتماعی و اخلاقی علاوه بر نهادینهسازی فرهنگ شهروندی و آشنایی مردم با مشکلات این قشر راهکارهای مناسبی برای مشکلات و دغدغه‌های آنها ارائه کند.

مدير عامل سازمان نظارت بر تاكسيراني كاشان، در ادامه با تاکید بر اینکه ناوگان تاکسیرانی این شهرستان به لحاظ بحث عرضه و تقاضا کاملا مریض است گفت: فعالیت بیش از 120 آژانس در کاشان نیز خود چالشی دیگر است.

نادعلی، با اشاره به فعالیت يكهزار و 300 دستگاه تاكسي خط ی و گردشی در کاشان گفت: 670 تاكسي از اين تعداد گردشگري و مابقي تاكسي هاي خطي راوند، بيمارستان شهيد بهشتي، فاز يك و دو ناجي آباد، باغ فين و شهرك اميرالمومنين(ع) هستند.

وی،تعداد تاكسي پيكان ناوگان تاكسيراني شهرستان كاشان را 600 دستگاه اعلام كرد و افزود: 600 سهميه خودرو صف كيلومتر براي نوسازي ناوگان تاكسيراني شهرستان كاشان اختصاص داده شد كه از اين تعداد براي 400 دستگاه ثبت نام شده است.

به‌گفته‌وی، دولت در طرح نوسازي ناوگان تاكسيراني 5 ميليون تومان مي پردازد و 5 ميليون تومان وام 16 درصد 4 سال با اقساط 570 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدير سازمان نظارت بر تاكسيراني شهرستان كاشان زمان تحويل 400 دستگاه تاكسي پژو و سمند را در شهريورماه سال جاري اعلام كرد و گفت: ميانگين سن ناوگان تاكسيراني كاشان 10 سال است که با نوسازی و جايگزيني تاكسي‌هاي سمند و پژو ناوگان تاكسيراني این شهرستان جوان می‌شود.

نادعلي، پوشش بيمه تأمين اجتماعي تمامي رانندگان ناوگان تاكسيراني شهرستان كاشان شهرستان كاشان را یادآورشد و گفت:سیستم GPS و تاکسی‌متر نیز تا سال آینده برای همه تاکسی‌ها در این شهرستان نصب می‌شود.

وی، هزینه هر دستگاه GPS را 2 میلیون 500 هزار ریال و تاکسی‌متر را پنج میلیون ریال عنوان کرد و گفت: نصب این دو سیستم در تاکسی قابلیت برداشت کرایه از کارت شهروندی شهروندان کاشانی را نیز خو اهد داشت.

به‌گفته‌وی، هر چند تاکسی یک ماشین لوکس است و در کشورهای خارجی هر تاکسی یک مسافر را سو ار می‌کند اما چون هزینه تاکسی در اینجا زیاد و مکمل ناوگان عمومی اتوبوسرانی است در آینده بحث تاکسی‌های خط ی به شرکت‌ها و بخش خصوصی واگذار خواهدشد.

نادعلی در پایان اجرای طرح‌های تشویقی برای رانندگان نمونه، برگزاری جشنواره اخلاق و مهرورزی و صدور کارت صلاحیت بر اساس گذراندن دوره‌های آموزشی به رانندگان تاکسی را از دیگر برنامه‌های مدیریت تاکسیرانی کاشان برای این ناوگان برشمرد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار