فاطمی گفت: وجود سیستم کدینگ دارویی در مواردی جلوی اعمال سیستم یکپارچه مدیریت زنجیره تامین دارو را از مبادی تولید تا عرضه دارو می گیرد.

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر وجود چندین سیستم کدینگ دارویی از قبیل کد بیمه، بارکد بین المللی، ایران کد و کد ثبت وزارت بهداشت و همینطور کد های داخلی شرکت های تولید و توزیع کننده، در مواردی جلوی اعمال سیستم یکپارچه مدیریت زنجیره تامین دارو را از مبادی تولید تا عرضه دارو می‌گیرد. 

وی بیان داشت: علیرغم تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر، هنوز به هدف کدینگ یکپارچه و در نتیجه سامانه جامع اطلاعات دارویی کشور نرسیده‌ایم. 

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان در پاسخ به این سوال که در سال 94 وضعیت بازار دارویی از نظر قیمت و وجود اقلام دارویی به مقدار کافی چگونه خواهد بود؛ اذعان داشت: با توجه به ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای تولید دارو در داخل کشور و همینطور ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و پیشرفت در سیستم‌های نظارتی، پیش بینی می‌شود که سال 94 سال پیشرفت برای این صنعت باشد. 

فاطمی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ایجاد خوش بینی‌هایی برای کاهش تحریم‌ها، گشایش بانکی و رشد سرمایه گذاری خارجی مشاهده می‌شود که می‌تواند هزینه‌های تولید دارو را کاهش دهد و در نهایت باعث منطقی شدن قیمت داروها و سایر کالاهای وابسته به ارز شود. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.