سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تغذیه با شیر مادر احتمال کم خونی را تا 30 درصد افزایش می‌دهد

براساس نتایج مطالعات اخیر عدم تغذیه کودک با شیر مادر، موجب بروز کمبود آهن در بدن شده و احتمال بروز کم‌خونی در کودک را تا حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.

علی اکبر مرادی دانشیار علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در سال‌های اخیر به دلیل افزایش موارد عدم تغذیه کودکان با شیر مادر و در واقع تغذیه کودک با شیر خشک، ابتلا به بیماری‌های عفونی، کم‌خونی، اختلالات ایمنی و برخی از نارسایی‌های اندام و بافت‌های بدنی به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کودکان بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و کم‌خونی هستند، تصریح کرد: وقتی کودکی از شیر مادر تغذیه نمی‌کند خطر عفونت و کم‌خونی در او افزایش یافته و در نتیجه این بیماری‌ها، کیفیت زندگی فرد در زمینه‌های جسمی و روانی کاهش می‌یابد.

مرادی تاکید کرد:بر اساس نتایج مطالعات اخیر عدم تغذیه کودک با شیر مادر، موجب بروز کمبود آهن در بدن شده و احتمال بروز کم‌خونی در کودک را تا حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: کم‌خونی در کودکان یک مشکل مهم و عمده است که علاوه بر بروز مشکلات جسمی، موجب کاهش قدرت یادگیری، کاهش ضریب هوش و تاخیر در سرعت رشد می‌شود.

مرادی خاطر نشان کرد: در صورتی که برای پیشگیری از کم‌خونی از همان ابتدای تولد کودک اقدام شود، در آن صورت بروز این بیماری تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد و کودک در دوران مدرسه نیز مشکلات کمتری را تجربه می‌کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، شیر ، کم خونی ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.