سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای خوش خدمتی های رومانی برای سازمان جاسوسی آمریکا

"ریموند مک‌گاورن،" کارشناس سابق سازمان جاسوسی آمریکا، از خوش خدمتی های رومانی برای این سازمان پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسپوتنیک؛ "ریموند مک‌گاورن،" کارشناس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا، فاش کرد "آیون ایلیچسکو،" رئیس جمهور پیشین رومانی، عروسک خیمه شب بازی آمریکا بود و در برابر همه خواسته های واشینگتن سر تسلیم فرود می‌آورد.

 "مک‌گاورن "در ادامه اظهاراتش فاش کرد، "آیون ایلیچسکو" در زمان تصدی پست ریاست جمهوری رومانی به سرویس های جاسوسی آمریکا اجازه می‌داد از خاک این کشور برای استفاده از اهداف نظارتی خود استفاده کنند. همچنین، رومانی به محلی برای نگهداری مظنونان اقدامات تروریستی تبدیل شده بود و بازجویان سیا امور شکنجه و اعتراف‌گیری از این مظنونان را در رومانی انجام می‌دادند.

وی در ادامه افزود: توصیف "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه از "ایلیچسکو" کاملا درست و نزدیک به واقعیت بود. او رومانی را یک "رعیت" برای آمریکا می‌دانست. "ایلیچسکو" به دلیل همکاریهای بی‌دریغش با آمریکا، مبالغ هنگفتی پول دریافت می‌کرد و از همین طریق ثروت زیادی به دست آورد. واشینگتن بازنده اصلی این معامله بود زیرا شکنجه صدها مظنون تروریستی نتوانست هیچ کمکی به ممانعت از بروز حوادث سالهای بعد – مانند آنچه برای برج های دوقلوی تجارت جهانی اتفاق افتاد - کند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.