سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران:

تفکیک بخش بین الملل سرآغاز جریان جدید در سینمای ایران و جهان است

دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر نسبت به آغاز یک جریان جدید از طریق تفکیک بخش بین‌الملل از بخش ملی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا رضاداد دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر با ابراز خرسندی از برگزاری بخش بین المل به شکل مستقل بیان کرد: امیدواریم این اقدام نقطه آغازی برای جریان جدید برای سینمای ایران و جهان باشد.

وی افزود: سینمای ایران در دنیا به مولفه های فرهنگی هنری متعددی شناخته شده و این مولفه ها می تواند به ایجاد همگرایی و جریان مستقل کمک کند.

رضاداد با اشاره به ادوار مختلف جشنواره فجربیان کرد: 16 دوره اول جشنواره در بخش بین الملل به صورت غیر رقابتی و البته همزمان با بخش ملی بوده است. 16 دوره بعدی سینمای جهان به صورت رقابتی در جشنواره شرکت کرد و همزمان با بخش ملی برگزار شد امسال با تفکیک بخش ملی و بین الملل فکر می کنم ظرفیت برگزاری یک جشنواره بین‌المللی مستقل در ایران وجود داشته باشد.

دبیر جشنواره سی و سوم با بیان این که 196 فیلم کوتاه، بلند مستند و داستانی در 3 بخش رقابتی و 3 بخش غیر رقابتی توسط 3 گروه داوری می شوند، بیان کرد: در بخش رقابتی 3 گروه سعادت، جلوه گاه شرق و هنر و تجربه به رقابت با یکدیگر می پردازند ضمن این که یکی از اقدامات مفید جشنواره نشست مدیران سینمایی منطقه برای شناسایی و رفع موانع تولیدات مشترک است.

وی در پایان هدف از برگزاری افتتاحیه جشنواره بین‌المللی در فضای باز پردیس ملت این گونه بیان کرد: هدف برگزاری یک مراسم ساده و استفاده از طبیعت در فصل بهار بود که امیدوارم برنامه خوبی باشد البته این یک نوع افتتاحیه غیر رسمی بود و مراسم اختتامیه به صورت رسمی در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دوره سی و سوم این جشنواره با دبیری رضاداد از 5 تا 12 اردیبهشت در پردیس گالری ملت برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.