حاشیه‌های اولین روز جشنوار فیلم فجر؛

صندلی‌های خالی تنها تماشاگران جشنواره بین المللی فجر

یکشنبه اولین روز جشنوار مستقل بین المللی فیلم فجر در شرایط خاص برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، سی و سومین جشنواره بین المللی فجر که برای نخستین بار به صورت مجزا برگزار می‌شود شنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه در شرایط خاصی برگزار شد.

صندلی‌های مهمانان که پس از آغاز مراسم افتتاحیه مشخص شد بسیار کمتر از تعداد تماشاگران پیش‌بینی شده بود در فضای خارج از ساختمان پردیس گالری ملت چیده شده بود.

افرادی که برای موسیقی محلی از آنها دعوت شده بود مشغول تمرین بودند و باد شدیدی در محوطه پردیس ملت می‌وزید به طوری که اغلب مدعوین به دنبال آفتاب و محل این که باد به آنجا نفوذ نکند، می‌گشتند.

مراسم افتتاحیه با توجه به اظهارات مسئولان مبنی بر غافلگیری در برنامه افتتاحیه، بدون مجری برگزار شد و هر سخنران فرد بعدی را دعوت می‌کرد.

موضوع "ایوبی" برای سخنرانی خاصیت باد‌های فصل سرد و گرم بود و وزش باد شدید را نتیجه دعای خود عنوان و تأکید کرد که به این دلیل جشنواره موفقی خواهیم داشت چون حاصل دعای ما خواهد بود. در روز افتتاحیه فیلم کپی برابر اصل عباس کیارستمی به نمایش درآمد و اظهارات جالب این کارگردان که نمی‌دانست به خاطر نمایش فیلمش از ایوبی شاکی باشد یا خوشحال.

*سالن‌های خالی تنها تماشاگران جشنواره

نخستین کارگاه تخصصی جشنواره بین المللی فجر با مشکلات فنی و تکنیکی مواجه شد." پیت ریو " فیلمساز نیوزیلندی که به گفته خودش پنج صبح امروز به ایران رسیده است برای برگزاری یک کارگاه تخصصی فیلم با مشکلات فنی پردیس ملت در برگزاری کارگاه روبه رو شد اما تبسم و شکیبایی این فیلمساز همچنان پابرجا بود و در حالی که حاضران اندک سالن کلافه شده بودند "ریو" می‌خندید و به مسئولان برگزاری این کارگاه کمک می‌کرد.

بنابر این گزارش فیلم "وندال" اثر مشترک "بلژیک- فرانسه" ، "بدون مرز" فیلم سینمای ایران و "رئیس کارخانه" محصول کشور چین در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین الملل) در روز نخستین جشنواره اکران شدند و در بخش جلوه‌گاه شرق فیلم "جان سودا" به کارگردانی فرامرز وکیلی محصول مشترک ایران و تایلند، "نورجمعه" محصول کشور چین و "خواب زمستانی" اثر مشترک ترکیه، فرانسه و آلمان به نمایش درآمدند.

نکته قابل توجه در اولین روز نمایش فیلم ها در پردیس ملت غایب بودن تماشاگران و علاقمندان به سینمای جهان است و صندلی‌های خالی تنها نظاره‌گر فیلم‌های جشنواره بودند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار