سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن تیراندازی ناشنوایان؛

ناشنوایی در رشته تیراندازی نعمت است/ تجهیزات لازم در اختیار نداریم

جلیل کوهپایزاده اظهار داشت: ورزشکاران ناشنوا در رشته تیراندازی از تمرکز بالا برخوردار هستند. کم شنوایی در این رشته نعمت است و قدرت تمرکز را بالا می‌برد.

جلیل کوهپایزاده‌ رئیس انجمن تیراندازی ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: تیم ملی تیراندازی ناشنوایان در سال 2015 مسابقات بین‌المللی ندارد. انجمن برای حفظ آمادگی ورزشکاران و تقویت‌ سطح فنی تیراندازان ناشنوا بدنبال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است.

وی ادامه داد: انجمن در دو بخش مردان و زنان مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌کند. تا برترین‌های مسابقات قهرمان کشوری شرایط حضور در اردوهای انتخابی تیم ملی را کسب کنند.

کوهپایزاده‌ ادامه داد: مسابقات قهرمان کشوری  را در تابستان سال جاری برگزار می‌کنیم سپس در مهر ماه اردوهای تدارکاتی تیم ملی را برای رقابت‌ةای 2016 بر پا می‌کنیم. مسابقات در دو رشته تفنگ و تپانچه برگزار می‌شود. تیم‌ ملی در هر بخش 3 ورزشکار اعزام تیم‌های ملی مردان و زنان با 62 تیرانداز عازم می‌شود.

وی ادامه داد: رشته تیراندازی در فدراسیون ناشنوایان سابقه فعالیت نداشته است. تجهیزات لازم برای آماده‌سازی ورزشکاران در اختیار نداریم و بدلیل عدم پخش تلویزیونی حامیان مالی مناسب جذب تیم ملی تیراندازی ناشنوایان نمی‌شود.

وی افزود: هزینه تأمین تجهیزات برای ورزشکاران بسیار بالا است تلاش می‌کنیم تا حامی‌ مالی مناسب را جذب کنیم البته فدراسیون ناشنوایان تا حدودی از تیم‌ تیراندازی حمایت می‌کند اما بودجه فدراسیون هم محدود است.

کوهپایزاده‌  اظهار داشت: از سطح و عملکرد تیراندازان ناشنوا آسیا و جهان آگاهی داریم ورزشکاران ناشنوا این رشته رکورد‌های بسیار بالایی دارند. بسیاری از آنها عملکرد بهتری نسبت به ورزشکاران تیرانداز شنوا دارند.

وی ادامه داد: تیراندازی رشته‌ای است که به تمرکز بالا احتیاج دارد و کاهش شنوایی برای ورزشکاران ناشنوا نعمت بزرگی برای آنها محسوب می‌شود.

کوهپایزاده افزود: انجمن تیراندازی ناشنوایان برای گسترش رشته تیراندازی و تقویت و پرورش ورزشکاران این رشته برنامه‌های منظم و مستمری را پیش‌بینی کرده است و امیدواریم طبق زمانبندی برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
من عاشق ناشنوا هستم ..من خودم ناشنوا نیستم ولی زندگی با ناشنوارو دوست دارم
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید.
من 20 ساله ناشنوا هستم. تیر اندازی با تفنگ را دوست دارم وتا حدی بلد هستم.چه طوری می توانم وارد تیر ملی بشم؟لطفا راهنمایی ام کنید . شماره 0935651806