رئیس انجمن تیراندازی ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا از گسترش و ارتقا این رشته در میان ورزشکاران ناشنوا خبر داد، اظهار داشت: ناشنوایان از پتانسیل بالایی جهت پیشرفت در این رشته برخوردار هستند.

جلیل کوهپایه‌زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن تیراندازی برای آماده‌سازی ورزشکاران ناشنوا و تقویت تیراندازان بیماران خاص در کشور برنامه‌ای چهار ساله را طراحی و تدوین کرده است از آن جایی که بخش ناشنوایان پتانسیل بالا و از رکوردهای بسیار مناسبی برخوردار هستند لذا تمرکز مسئولان انجمن بر تقویت رشته تیراندازی در بخش ناشنوایان است.

رئیس انجمن تیراندازان ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا ادامه داد: رشته تیراندازی در بخش بیماران خاص از گذشته فعالیت داشته است، اما ورزشکاران ناشنوا به تازگی در این رشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند انجمن تیراندازی ناشنوایان سطح و میزان علاقه‌مندی ورزشکاران ناشنوا را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است، ناشنوایان در این رشته از پتانسیل بالایی برخوردار هستند ضمن اینکه آنها در رکوردگیری هم سطح تیراندازان سالم کشورمان هستند.
 
کوهپایه‌زاده تصریح کرد: انجمن پس از ارزیابی سطح ورزشکاران ناشنوا و علاقه‌مند به رشته تیراندازی تمرکز خود را معطوف به تقویت ناشنوایان کرده است تعداد افراد ناشنوایان به نسبت بخش بیماران خاص و پیوند اعضا بیشتر است لذا زمینه برای گسترش این رشته در کشور فراهم است البته مسئولان ورزش نیز برای تقویت و گسترش ورزشکاران ناشنوا در کشور تمهیدات بیشتری را اتخاذ کنند.
 
رئیس انجمن افزود: انجمن تیراندازی ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص علاوه بر تقویت ناشنوایان در پی برگزاری مسابقات قهرمان کشوری تیراندازی بیماران خاص است، این رشته از سالهای گذشته در بخش بیماران خاص فعالیت داشته است از این رو به احتمال فراوان آذرماه  93 در شیراز مسابقات را برگزار می‌کنیم البته زمان و مکان مسابقات تاکنون قطعی نشده است.
 
کوهپایه‌زاده تصریح کرد: ورزشکاران ناشنوا و بیماران خاص برای حضور در مسابقات بین‌المللی نیازمند به تلاش و فعالیت 2 ساله هستند. از این‌رو انجمن درصدد است برای ورزشکاران 2 حوزه، مسابقات آزاد فصلی را در سال 93 برگزار کند تا علاوه بر تقویت سطح فنی ورزشکاران استعدادهای جدیدی را نیز کشف و به اردوی تیم ملی دعوت کند.
 
وی افزود: انجمن تیراندازی ناشنوایان، پیون اعضا و بیماران خاص درصدد میزبانی مسابقات 2015 در تهران است. درخواست این میزبانی را به فدراسیون ناشنوایان آسیا ارسال کرده‌‌ایم امیدواریم مسئولان فدراسیون با میزبانی کشورمان در مسابقات منطقه‌‌ای تیراندازی که دولت کاپ موافقت کنند.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: برگزاری مسابقات در تهران زمینه را برای گسترش این رشته در کشورمان فراهم می‌کند ضمن اینکه ورزشکاران تیراندازی از انگیزه و اعتماد به نفس بالایی برخوردار و برای مسابقات مهم بودن برون مرزی و المپیک 2017 آماده می‌شوند.
 
وی ادامه داد: انجمن تیراندازی ناشنوایان، پیوند اعضا، بیماران خاص برنامه‌ای مبنی بر فعال سازی بانوان ناشنوایان را در آینده‌ای نزدیک طراحی و تدوین کرده است. مسئولان انجمن پس از ارزیابی تعداد بانوان علاقمند به رشته تیراندازی برنامه‌های خود را اجرایی می کند.
 
رئیس انجمن تیراندازی ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاخاطرنشان کرد: ورزشکاران تیراندازی در کشور با امکانات محدودی مواجه هستند. تهیه امکانات مستلزم هزینه بالایی است لذا نیازمند سرمایه گذاری زیاد بلند مدت هستیم . تأمین کمترین امکانات 400 میلیون تومان هزینه در بردارد.
 
کوهپایه‌زاده تصریح کرد: انجمن تیراندازی ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص درصدد آماده سازی زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت ورزشکاران تیرانداز است و سلاح یکی از ابزارهای مهم تیراندازی محسوب می‌شود در کشورمان به مقدار زیادی وجود دارد لذا می‌توانیم خرید خدمت کنیم تا شرایط برای فعالیت ورزشکاران مناسب شود.
 
رئیس انجمن تیراندازی ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا اظهار داشت: انجمن برای المپیک 2017 ناشنوایان 3 تیرانداز برتر ناشنوا را به مسابقات المپیک اعزام می‌کند تا علاوه بر ارزیابی سطح فنی و ایجاد انگیزه برای کشورمان با کسب مدال افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید
من 20 ساله ناشنوا هستم. تیر اندازی با تفنگ را دوست دارم وتاحدی بلد هستم.چه طوری می توانم وارد تیر ملی بشم؟ لطفا راهنمایی ام کنید.
آخرین اخبار