سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه :

توان موشکی خود را به مذاکره نمی‌گذاریم/ آمریکایی‌ها به دنبال تسلط کامل بر منطقه

سردار جوانی مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مذاکرات درباره موضوع هسته‌ای است و ما توان موشکی خود را به مذاکره نمی‌گذاریم.

سردار سرتیپ "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکرات یک پیشینه 10 ساله دارد و آمریکایی‌ها در مقاطعی تلاش کردند موضوع هسته‌ای را با موضوعات دیگر تلفیق کنند.


*** شکل ویژه مذاکرات دولت یازدهم

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، مذاکرات هسته‌ای با ویژگی‌های متفاوتی پیگیری شد که از جمله آن‌ها مذاکره مستقیم در سطح وزیر با آمریکایی‌ها بود.





*** مذاکرات ما با آمریکا فقط در موضوع هسته‌ای است و لاغیر

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان مشکلات "ایالات متحده آمریکا" در منطقه "غرب آسیا" و تلاش آن‌ها برای حل این مشکلات از طریق مذاکرات یادآور شد: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند مذاکرات ما با "آمریکا" فقط در موضوع هسته‌ای است و لاغیر.




*** ما به دنبال جلب اعتماد آمریکا نیستیم

سردار جوانی گفت: جمهوری اسلامی همواره مواضع اصولی در موضوع هسته‌ای داشته و نگرش مثبتی به مذاکرات هسته‌ای دارد، اگرچه ملت ما به دنبال جلب اعتماد "آمریکا" نیست.





*** نگاه ما با نگاه غرب متفاوت است

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: نگاه ما در بحث مسائل منطقه متفاوت بوده و آمریکایی‌ها به دنبال سیطره در منطقه "غرب آسیا" هستند و  تلاش‌هایی را برای مذاکره دارند که البته رویکرد جمهوری اسلامی مردم‌گرایانه و نگاه جمهوری اسلامی با غربی‌ها کاملاً متفاوت بوده و نگاه ملت ما بر اساس نگاه مقام معظم رهبری است.


*** ملتی که در معرض تهدیدات قرار دارد، هیچ‌گاه توان خود را به بوته مذاکره نمی‌سپارد

وی گفت: آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای به دنبال منافع خود هستند و در گذشته بحث‌هایی درباره برنامه موشکی ایران مطرح کردند که رهبری فرمودند "طرح کنترل برنامه موشکی ایران یک درخواست غیرمنطقی است" و ملتی که در معرض تهدیدات قرار دارد، هیچ‌گاه توان خود را به بوته مذاکره نمی‌سپارد.





سردار جوانی با اشاره به تحولات "یمن" عنوان داشت: حرکتی که عربستان انجام داده هیچ گاه قابل توجیه نیست و یک کشور اسلامی مورد تجاوز قرار گرفته و این تجاوز با چراغ سبز "آمریکا" انجام شده است که در آن هرچند آتش بسی صورت گرفته اما در طی این جنگ بمباران زیرساخت‌ها و مردم بی‌پناه انجام شده است.


*** یمنی‌ها هزینه استقلال‌خواهی خود را می‌پردازند

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه با مقایسه قدرت نظامی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و این که این کشور در دستیابی به اهداف خود با شکست مواجه شده، تأکید کرد: یمنی‌ها هزینه استقلال‌خواهی خود را می‌پردازند و باید روزی سعودی‌ها پاسخگوی جنایات جنگی خود باشند.


گفت و گو از محمد زرچینی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۲۱:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
امریکا غلطهای اضافی میکند و فکر میکند ایران هم مثل لیبی هست کشور را نا امن کنند.