سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انبارلویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تاسیس احزابی که منافع بیگانگان را تامین کنند، شایسته نیست

مسئول سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:در صورتی که اکثر افراد حزب اتحاد ملت از اعضای سابق حزب جبهه مشارکت باشند و سابقه زندان نیز در کارنامه آنها باشد نمی‌توانند حزب جدیدی را تشکیل دهند.

"کاظم انبارلویی" مسئول سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخذ مجوز حزب اتحاد ملت ایران از سوی وزارت کشور، اظهار کرد: در اخذمجوز احزاب فرایند قانونی وجود دارد که باید طی شود و وزارت اطلاعات باید در خصوص عدم وابستگی هر یک از این احزاب به بیگانگان  و صلاحیت ‌آنها اظهار نظر کند. 

وی ادامه داد: اگر کمیسیون ماده 10 احزاب این فرایند را طی کرده است،  بنابراین اخذ مجوز این حزب اشکالی ندارد و نمی‌توان به آن خرده گرفت.

انبارلویی افزود: اما در صورت عدم طی این مراحل باید پرسید چرا روند صدور مجوز طی نشده؟ و از طرف دیگر در صورتی که اکثر افراد این حزب از اعضای سابق جبهه مشارکت باشند، این افراد در فتنه88  محکومیت قضایی و سابقه زندان داشته و نمی‌توانند حزب جدیدی تشکیل دهند. 

مسئول سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه پس از فتنه 88 مشخص شد برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب پناهنده کشورهای بیگانه شدند، تصریح کرد: نباید اجازه تأسیس حزب به افرادی داده شود که منافع بیگانگان را در کشور تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.