مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب و تشکل‌ها درتیر93 را در گزارش زیر بخوانید

به گزارش خبرنگار احزاب وتشکلها‌ی باشگاه خبرنگاران، احزاب وتشکلهای کشور درتیر  93 شاهد نشیب و فرازهایی بود ،که در زیرمهمترین عناوین آن را خواهید خواند:

شورای نگهبان از آرای مردم در انتخابات 88 و 92 دفاع کرد

عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی اظهارداشت: در سال 1359 در چنین روزی پس از تدوین قانون اساسی یکی از نهادهای عالی نظام یعنی شورای نگهبان پا به عرصه وجود نهاد.  
 
کدخدایی درباره چرایی تشکیل این نهاد گفت: در این زمینه بایستی مروری بر تحولات تاریخی که در کشور اسلامی ما اتفاق افتاده است انجام شود هدایت‌های الهی شامل مردم عزیز ما شد و با هدایت پیامبرگونه حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی به ثمر نشست و همچنان با پشتیبانی امام(ره) ادامه یافت تا در نهایت منجر به تشکیل شجره طیبه یعنی جمهوری اسلامی ایران شد. (مشروح خبر) 

انتقاد شدید آیت‌الله مکارم شیرازی از عربستان در حمایت از تروریست‌ها
آیت‌الله مکارم شیرازی در  سخنان خود به انتقاد شدید از حکومت عربستان سعودی پرداخته و اظهارداشت: بیشترین قرآن را عربستان سعوی چاپ می‌کند و به دنیا ارسال می‌کند اما باید از آن‌ها این سوال را بپرسیم وجدانا چقدر به قرآن عمل می‌کنید؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آیا حمایت کردن از تروریست‌ها و افراد بی رحم و آدم کشی که بیگانه با اسلام و بشریت هستند و در سوریه، شمال عراق و دیگر بلاد اسلامی به جان مردم افتاده‌اند و خون مسلمانان را بی حساب می‌ریزند صحیح است؟(مشروح خبر)

آب سرد مجلس بر پیکره بی‌جان اندیشه تندروهای مشارکت و مجاهدین
بر اساس قانون مزبور افرادی که دارای محکومیت ضد امنیتی داخلی و خارجی هستند یا به موجب احکام قطعی دادگاه‌ها از حقوق اجتماعی محروم شده‌اند و یا از اعضای موثر احزاب منحله بوده‌اند حق تاسیس حزب یا عضویت در آن را ندارند.

اگرچه بندهای "پ" و "ت" ماده 5 طرح "نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی" به سبب مبهم بودن مراجع ذی‌صلاح تشخیص جاسوسان سیاسی و متجاهران به فسق و فجور به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد، اما کلیات این طرح که متضمن ممنوعیت کار حزبی محکومین  سیاسی است با آرای نمایندگان به تصویب رسید(مشروح  خبر)

می‌خواهم پلی باشم برای ورود جوانان به مجلس/ با حضور حداکثری مردم پیروزی اصلاح‌طلبان در مجلس قطعی است

عارف گفت: مردم شریف غزه و فلسطین تحت فشار ناجوانمردانه و غیرانسانی و غیر اخلاقی رژیم غاصب صهیونیسم هستند و امیدواریم خداوند به برکت این ایام همدلی بین مسلمانان و به خصوص حکام کشورهای اسلامی را بیشتر کند که در مقابل این فجایا و جنایات و نسل‌کشی که واقع شده، با جدیت بیشتری و به صورت موثر بتوانند نقش‌آفرین باشند.(مشروح خبر)

رژیم‌صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس گور خود را در جهان کنده است

"محمدنبی حبیبی" در نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: شمار شهدای غزه از 320 نفر فراتر رفته، رژیم صهیونیستی بیش از 26 نقطه غزه را با بمب و موشک از هوا، دریا و زمین به ویرانه تبدیل کرده است.
 هزاران کودک، زن، پیرمردان و پیرزنان به خاک و خون کشیده شده است. صدای آزادی‌خواهان و فعالان حقوق بشر از نقاط مختلف جهان بر سر جنایتکاران اشغالگر قدس بلند است، اما همچنان رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه می‌دهد.(مشروح خبر) 

چنانچه "تهرانی مقدم‌ها" نبودند موشکی از غزه شلیک نمی‌شد و مقاومت شکل نمی‌گرفت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر "تهرانی مقدم‌ها" نبودند امروز موشکی از غزه شلیک نمی‌شد و هیچ فریادی از لبنان بر نمی‌خواست و اساسا امروز مقاومت معنایی نداشت و حق کشته شده بود.امروز دشمنان حتی صدای آزادی خواهانه ملت ایران را نمی‌توانند تحمل کنند ولی به لطف و عنایت پروردگار متعال توطئه‌های دشمنان با شکست قطعی روبرو خواهد شد و پرچم این انقلاب از دست رهبر فرزانه انقلاب به دست صاحب اصلی انقلاب حضرت امام زمان (ع) داده خواهد شد و این انقلاب الگویی بی‌مثال برای ملت‌های آزاده در سوریه و لبنان و فلسطین و عراق خواهد شد و بزودی فرزندان عاشورا و کربلا به پیروزی‌های بزرگی در سرزمین‌های اسلامی خواهند رسید.(مشروح خبر)

انتخاب دبیران سیاسی و تشکیلاتی سازمان جوانان حزب اسلامی کار

طبق مصوبه شب گذشته شورای مرکزی سازمان جوانان حزب اسلامی کار، دبیران کمیته‌های مختلف سیاسی، آموزش و تشکیلاتی جوانان حزب انتخاب شدند.
بر همین اساس "علی رفیع زاده "دبیر کمیته سیاسی، "ندا قطرویی"دبیر کمیته آموزش و "رسول عسگری" به عنوان دبیر کمیته تشکیلات سازمان جوانان حزب اسلامی کار منصوب شدند(مشروح خبر)

حجاب مسئله‌ای شخصی نیست/ آسیب‌های بدحجابی به کل جامعه سرایت می‌کند

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص)، انصاف نسبت به خانواده، دیگران و جامعه را از دیگر عرصه‌های حفظ انصاف معرفی کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود در برخی شهرهای کشور یک چهارم ازدواج ها به طلاق منجر می‌شود که به دلیل بی انصافی نسبت به خانواده  است.

وی، بی‌حجابی را گناهی اجتماعی معرفی کرد و یادآور شد: حجاب مسئله‌ای شخصی نیست، این که ماشین را حریم خصوصی دیده و بدون حجاب باشند و این مسئله موجب ناراحتی مؤمنان و دلسوزان است.(مشروح خبر)

روز قدس روز عزای صهیونیسم جهانی

جهان اسلام در این شرایط حساس تاریخی، باید از رسالت بزرگ خود در جهت زدودن و رفع موانع فراوانی که بر سر راه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان نهاده شده آگاه بود و به تقویت جبهه موحدین و اسلام همت گماشته و بهترین استفاده بهینه از فرصت‌های به دست آمده در عصر تکنولوژی رسانه‌ها و فراگیر شدن فرهنگ‌ها و مکتب‌ها به عمل آوردند.

تحولات جهان اسلام نشانگر این واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران نیرو و نشاط لازم را جهت به حرکت درآوردن میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان ایجاد کرده است و استکبار جهانی به جای درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران امروز باید در جبهه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی و سیاسی با مسلمانان به مبارزه برخیزد.(مشروح خبر)

ریشه رژیم جعلی صهیونیستی با همت مقاومت خشک خواهد شد


روز قدس امسال با انتفاضه خونین مردم در رمضان رنگ گلگون گرفته است. صد‌ها شهید و هزاران زخمی فلسطینی به استقبال روز قدس رفتند تا این بار روز قدس را به روز ریشه‌کنی صهیونیسم جنایتکار و محکومیت جهانی او در افکار آزادی‌خواهان جهان تبدیل کنند. اینک ملت مجاهد فلسطین مقاومت اسلامی خود را با انگیزه و امید و عزمی خلل ناپذیر علیه اسرائیل غاصب به منصه ظهور رسانده‌ است. 
 
در شرایطی که اعراب خائن به آرمان فلسطین دست در دست صهیونیسم و به تبعیت از قدرت سلطه‌گر آمریکا راه‌های کمک و حمایت از ملت مظلوم فلسطین را بسته و در برابر کشتار مردم و کودکان و زنان غیرنظامی فلسطین به دست جنایتکاران صهیونیست ساکت نشسته و غیرت عربی و اسلامی خود را از دست داده‌اند، ایران اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی، سلاح «سنگ» مردم فلسطین را به موشک ارتقاء داد و توازن قوا بین ملت فلسطین و اسرائیل غاصب را تغییر داد. (مشروح خبر)

عده‌ای در موضوع مهم حجاب و افزایش جمعیت به دنبال اقناع جامعه هستند!

آیت‌الله مکارم شیرازی" با اشاره به این که بی‌حجابی و کاهش جمعیت جامعه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: توقع ما از مجلس و نمایندگان دلسوز این است که با تصویب قوانین درست، بجا و کار ساز، جامعه را از این مسیر خطرناک نجات دهند، کنار گذاشتن امر به معروف و اقناع کردن جامعه اشتباه بزرگی است و اجرا نشدن این فریضه الهی باعث مسلط شدن افراد ناشایست بر متدینین خواهد شد. (مشروح خبر)
 
قدرت موشکی و پهپادی مقاومت موازنه قدرت در سرزمین های اشغالی را تغییر داده است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "رژیم صهیونیستی جز زبان گلوله را نمی فهمد" گفت:امروز علی رغم سکوت دولت های عربی و مجامع بین المللی نیروهای مقاومت ضربات بی نظیر و کوبنده موشکی و پهپادی و سایبری خود را بر پیکره لرزان رژیم صهیونیستی روانه کرده اند و این امر نویدبخش تحول و تغییری شگرف در معادله قدرت مقاومت و رژیم اشغالگر قدس است.(مشروح خبر)

سکوت "دوم خردادی‌ها" درباره فجایع غزه تداوم شعار "نه غزه نه لبنان"

"محمد کاظم انبارلوئی"  با اشاره به جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: اکنون صدای آزادیخواهان جهان از جنایات اسرائیل در غزه در 4 گوشه جهان به گوش می‌رسد و نفرت عمومی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه به اوج خود رسیده است. 
  
وی به موضع‌گیری رسانه‌های اصولگرا، دولت، ملت، مجلس و احزاب و گروه‌های سیاسی کشورمان اشاره کرد و گفت: در ایران اسلامی هرگروه و نهادی به تناسب حساسیت‌شان نسبت به این موضوع علیه جنایات اسرائیل موضع‌گیری می‌کنند و رسانه‌های اصولگرا نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند. (مشروح خبر)
  
با تبعیت مذاکره کنندگان ایرانی از خطوط ترسیم شده در مذاکرات به نتایج مطلوبی می رسیم
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المللی درباره روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 خاطر نشان کرد: این مذاکرات یک نبرد دیپلماتیک است و این نبرد فقط پشت میز مذاکره کامل نمی شود و باید در کنار این مذاکرات مسئولان سیاسی و طرف های دیگر مذاکرات دو جانبه ای را با یکدیگر انجام برسانند به همین منظور سفرهای مختلفی میان ایران و 1+5 در فاصله مذاکرات هسته ای انجام می شود. (مشروح خبر)
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار