سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این ویروس ناگهان تغییر شکل می‌دهد

ویروس آنفلوانزا در بسیاری از موارد خود را به صورت ناگهان تغییر شکل می‌دهد تا اینکه سیستم دفاعی بدن نتواند با آن مقابله کند و در نتیجه تا مدتها در بدن باقی بماند.

فرهاد خواجه‌ئیان متخصص بیماریهای عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آنفلوانزا یک عفونت بسیار مهم در مجرای تنفسی است که علائم و عوارض آن معمولا از سرما خوردگی شدیدتر بوده و می‌تواند تمام نقاط بدن را درگیر کند.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا قابلیت‌های قابل ملاحظه‌ای تغییر شکل دارد، تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا در بسیاری از موارد خود را به صورت ناگهانی تغییر شکل می‌دهد تا اینکه سیستم دفاعی بدن نتواند با آنها مقابله کند و در نتیجه تا مدتها در بدن باقی می‌ماند.

خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه با ویروس آنفلوانزا به ویژه از طریق پیشگیری از ابتلا به بیماری آن امکان‌پذیر است، تصریح کرد: افرادی که دچار نقایص و مشکلات ایمنی هستند و در واقع دستگاه‌ ایمنی آنها به طور مناسب کار نمی‌کند و این افراد بیشتر مستعد ابتلا به انفلوانزا هستند.

وی گفت: افرادی هم در بیمارستان کار می‌کنند و همچنین افرادی که به علت شغل یا نوع زندگی با افراد بیمار در تماس مستقیم هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا قرار دارند.

خواجه‌ئیان خاطر نشان کرد: ویروس آنفلوانزا با گذشته زمان تغییر شکل می‌دهد و انواع مختلف این ویروس این قابلیت را دارند که در مدت زمان کوتاهی بارها تغییر شکل دهند به همین دلیل مقابله با آن بسیار مهم و با اهمیت است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.