سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید ظریف بر اصلاح رویکرد برخی از کشورهای غربی در برخورد با تحولات منطقه غرب آسیا

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تحولات منطقه‌اى بویژه در یمن ،سوریه و عراق، بر ضرورت اصلاح رویکرد برخى از کشورهاى غربى در برخورد با تحولات منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات ارشد پرتغال در لیسبون با «روی دی ماشه ته» وزیر امور خارجه پرتغال دیدار و طرفین در خصوص مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از آمادگی جمهوری اسلامی ایران براى همکارى با پرتغال در حوزه‌هاى مختلف شامل انرژى، گردشگرى، همکاری‌هاى دانشگاهى، علمى و فرهنگى خبر داد و افزود: همکاری‌های بین تهران و لیسبون نباید تنها در حوزه روابط دوجانبه محدود شود، بلکه همکاری‌های دو کشور در زمینه مسائل چندجانبه و بین‌المللی از جمله مبارزه با افراط گرایى و تروریسم نیز می‌تواند توسعه و گسترش یابد.

ظریف همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای را تبیین کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حرکت کرده و هیچگاه انحرافی نداشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات منطقه‌اى بویژه در یمن ،سوریه و عراق، بر ضرورت اصلاح رویکرد برخى از کشورهاى غربى در برخورد با تحولات منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

«روی دی ماشه ته» وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این دیدار شرایط کنونى را فرصتی استثنایى براى گشودن صفحه جدیدى در روابط دوجانبه و همکاری‌هاى چندجانبه بین دو کشور برشمرد و افزود: ظرفیت‌هاى گسترده و متنوعى براى ارتقاء مناسبات وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.

وزیر امور خارجه پرتغال با برشمردن زمینه‌های همکاری دو کشور، حمل و نقل و برقرارى پرواز مستقیم بین تهران و لیسبون را از جمله حوزه‌هاى مناسب براى همکارى مشترک برشمرد.

«روی دی ماشه ته» بر افزایش مشورت‌هاى سیاسى بین دو کشور تاکید کرد و خواستار حمایت از کاندیداهاى یکدیگر در سازمان‌ها و نهادهاى بین‌المللی شد.

وزیر امور خارجه پرتغال همچنین خواستار افزایش گفت‌وگوها بین ایران و اروپا درباره تحولات سوریه، عراق و پدیده تروریسم که یک نگرانى منطقه‌اى و جهانى است شد.

وی تاکید کرد: گروه تروریستى داعش هیچ ارتباطى با اسلام ندارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.