دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با نخست‌وزیر پرتغال

"محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان که برای یک دیدار رسمی به پرتغال سفر کرده است، با «پدرو پاسوس كوئلو» نخست وزير پرتغال دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با نخست‌وزیر پرتغالبه گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"محمدجواد ظریف" وزیر  امورخارجه کشورمان که برای یک دیدار رسمی به پرتغال سفر کرده است، با «پدرو پاسوس كوئلو» نخست وزير پرتغال دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ابراز امیدواری کرد، مناسبات دو کشور بیش از گذشته گسترش یابد.

وی براى افزایش گفتگوهاى بين اديان و تمدن‌ها و همچنین تقويت همكاريهادر زمینه‌های فرهنگى،صنعت گردشگرى و حمل ونقل بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

دکتر محمد جواد ظریف با تبيين أخرين تحولات مربوط به مذاكرات هسته اى بر  ضرورت تعامل مسوولانه كشورهاى اروپايى در حمايت از این مذاکرات تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات یمن را تشریح نمود.

محمد جواد ظریف با تشریح اقدامات صادقانه و قاطعانه و بدون تبعيض جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم، بر ضرورت همراهى اروپا در برخورد با اين پديده به منظور افزايش ثبات و امنيت منطقه و جهان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد : مبارزه با موادمخدر و قاچاقچيان از مهم‌ترين زمينه هاى همكاري‌هاى مشترك بين ايران و اروپاست كه توجه بيشتر اروپاييان را مى طلبد.

پدرو پاسوس كوئلونخست وزير پرتغال نیز در این دیدار تصریح کرد :دستيابى به توافق جامع در قضيه هسته اى براى اروپا و جهان از اهميت بالايى برخورداراست.

نخست وزیر پرتغال تصریح کرد:البته ادامه راه نيز كار سختى را مى طلبد تا ضمن تقويت اعتمادسازى متقابل ، گام‌هاى نهايي نيز براى دستيابى به اين توافق برداشته شود.

نخست وزیر پرتغال خاطر نشان ساخت: باتوجه به اهميت مقابله با تروریسم، ایران و پرتغال مسووليت مشتركى براى اصلاح رويكرد برخى از كشورها در مبارزه با اين پديده دارندو اروپا و كشورهاى همراه او بايد مكانيزم‌هاى مختلف و جديدى را در راستاى مبارزه با تروريزم بكار گيرند.

در این دیدار همچنین طرفین  براى همكاري‌هاى مشترك در مناطق مختلف جغرافيايى مانند أمريكاى لاتين و كشورهاى پرتغالى زبان و أفريقا اعلام امادگی کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، ایران ، پرتغال ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار