سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حضور ایران در تجارت جهانی گاز؛

گاز ایران از طریق عراق به کویت می رود

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: امکان صادرات گاز به کویت از طریق عراق وجود دارد و در صورت امضای قرارداد، گاز ایران به کویت می رود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که تجارت گاز از محورهای مهم برنامه ششم توسعه است،گفت: استعداد صادرات گاز از طریق عراق به کویت وجود دارد و این برنامه با امضای قرارداد عملیاتی می شود.

آغاز صادرات گاز به عراق تا یکماه آینده

حمیدرضا عراقی در خصوص صادرات گاز به عراق نیز اظهار کرد: با تمهیداتی که در سال گذشته انجام شد، صادرات گاز به عراق در پایان اردیبهشت آغاز می شود و این آمادگی از طرف ایران وجود دارد.

وی با بیان این که این پروژه مراحل پایانی را طی می کند، یادآور شد: صادرات گاز به عراق (بغداد) با ارسال روزانه پنج تا هفت میلیون مترمکعب آغاز و در نهایت به ٢٥ میلیون مترمکعب می رسد.

به گفته وی، صادرات گاز به بصره نیز مراحل پایانی امضا قرارداد را طی می کند و برای ساخت خطوط انتقال گاز از اهواز به بصره، یک سال و نیم زمان نیاز است.

معاون وزیر نفت با بیان این که پیمانکار این پروژه بصورت سرمایه گذار انتخاب شده است، تاکید کرد: ما معتقدیم قولی که به مردم و کشورهای دیگر می دهیم باید عملی کنیم تا اعتماد به دست آوریم و در مورد بغداد این آمادگی را داریم و اعتماد را جلب کرده ایم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.