سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستادن به مدت طولانی موجب بروز این بیماری می‌شود

افرادی که به مدت طولانی در یک محل می‌ایستند بیشتر در معرض بیماری خارپاشنه بوده و البته این بیماری ممکن است خیلی دیر نمایان شود.

احمد علی محمدی متخصص و جراح ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که به مدت طولانی می‌ایستند و یا می‌نشینند به دلیل نداشتن تحرک مناسب بدنی دچار آسیب عضلانی و مفصلی و استخوانی از جمله در ناحیه پاشنه پا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خارپاشنه عارضه‌ای شایع است که در آن یک زایده استخوانی در ناحیه پاشنه پا و دویدن غیراصولی از دلایل بروز خارپاشنه پا است.

علی محمدی تاکید کرد: افرادی که به مدت طولانی در یک محل می‌ایستند بیشتر در معرض بیماری خارپاشنه پا بوده و البته علائم این بیماری ممکن است خیلی دیر نمایان شود.

وی با بیان اینکه خارپاشنه پا در بسیاری از موارد علامتی مشخص ندارد، خاطر نشان کرد: درد کف پاشنه به صورت خود به خود یا در اثر فشار آوردن مهمترین نشانه عارضه خار پاشنه پا است.

علی محمدی یادآور شد: البته درد ناحیه پاشنه پا ممکن است به دلایل دیگر به غیر از بیماری خارپاشنه پا بروز کند در هر حال باید علت دقیق درد به وجود آمده را مشخص و جهت درمان آن اقدام کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.