سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق نتایج مطالعات؛

بسیاری از موارد شوک نخاعی به موقع درمان نمی‌شوند

بر طبق نتایج مطالعات،‌ بسیاری از موارد شوک نخاعی به موقع درمان نمی‌شوند که این موضوع موجب بروز عوارض شدید و خطرناک برای فرد مبتلا می‌شود.

سهراب محمودی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شوک نخاعی کاهش ناگهانی فعالیت نخاع است که در آن عضلات موجود در قسمت آسیب دیده فلج و شل می‌شوند. 

وی با بیان اینکه ابتلا به شوک نخاعی عوارض و علائم متعددی می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: کاهش فشار خون، فلج و شل شدن عضله، اختلالات ادراری و بی‌حسی و بی حرکت شدن قسمت‌هایی از بدن، از مهمترین علائم شوک نخاعی است. 

محمودی افزود: برخلاف بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات، علائم شوک نخاعی در مراحل اولیه نیز تا حد زیادی نمایان و مشخص است و به محض مشاهده علائم و بروز آسیب، درمان به موقع باید صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات، بسیاری از موارد شوک نخاعی به موقع درمان نمی‌شود که این موضوع موجب بروز عوارض شدید و خطرناک برای فرد مبتلا می‌شود. 

محمودی خاطر نشان کرد: تظاهرات بالینی اولیه شوک نخاعی، به محل و میزان صدمه و آسیب بستگی دارد که فقدان حرکات ارادی، احساس درد، تحریکات داخلی بدن، گرم شدن موضع آسیب دیده، اختلال عملکرد روده و مثانه و گرفتگی و دردناک شدن عضلات در اندام‌های تحتانی، از مهمترین این تظاهرات بالینی است.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.