سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رانندگان در ۲۰۱۵ به جای ۴ موتور می‌توانند از ۵ موتور استفاده کنند

طبق آخرین خبرها، رانندگان ‫فرمول‌یک‬ می‌توانند در این فصل به جای چهار موتور، از پنج موتور استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم‌های حاضر در رقابت‌های فرمول‌یک روز گذشته پیشنهاد افزایش تعداد موتورها را برای رانندگان داده بودند. این پیشنهاد با رأی موافق همگان مواجه شد و رانندگان بدین ترتیب آزادی عمل بیشتری خواهند داشت.

در شرایط قانونی، فدراسیون جهانی به رانندگان در این فصل اجازه داده بود تا تنها از چهار موتور در طول فصل استفاده کنند. اما حال که تیم‌ها به توافق نظر رسیدند، باید دید فدراسیون جهانی این موضوع را به قانونی کامل و جامع تبدیل می‌کند یا خیر. گفته می‌شود فدراسیون جهانی تا دو هفته دیگر (که موعد برگزاری گرندپری چین است) درباره این موضوع بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

اوتواسپرت باور دارد این پیشنهاد برای این مطرح شد که تیم‌ها بتوانند آرام‌تر مراحل تکامل موتورهای خود را در پیش بگیرند.
طبق قوانین جاری این رقابت‌ها، تأمین‌کنندگان موتور اجازه دارند تاجایی که فدراسیون جهانی به آنها آزادی عمل داده است، تغییراتی را در طول فصل در موتورهای خود داشته باشند.

اما با اینکه فدراسیون جهانی به رانندگان اجازه استفاده از چهار موتور را در طول فصل داده بود، رانندگانی وجود داشتند که در همان گرندپری استرالیا مجبور شدند از دومین موتور خود استفاده کنند.

اگر محدودیت موتور در این زمینه وجود داشته باشد، امکان دارد در نیم فصل تیم‌ها در تمرینات و حتی در زمان‌گیری‌ها حضوری کم رنگ‌تر داشته باشند.
اگر این موضوع از سوی فدراسیون جهانی به قانون تبدیل شود، از این پس رانندگان در صورت استفاده از ششمین موتور مجازات خواهند شد.
برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.