سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات هسته‌ای لوزان؛

آغاز رایزنی وزرای امورخارجه ایران و انگلیس

جلسه "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، جلسه "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "فیلیپ هاموند" وزیر خارجه انگلیس آغاز شد.

گفتنی است؛ پیش از این دیدار "سید عباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران در جمع خبرنگاران در لوزان گفت: امیدواریم و فکر می‌کنیم رسیدن به جمع بندی و تفاهم مشترک درباره موضوعات مورد مذاکره کاملا وجود دارد و رسیدن به تفاهم در دسترس است.

وی افزود: البته کاری که الان انجام می‌دهیم رسیدن به راه‌حل‌هایی در خصوص موضوعات مورد مذاکره است و در خصوص خیلی از مسائل این راه‌حل‌ها به دست آمده، در خصوص دو تا سه موضوع هنوز داریم کار می‌کنیم و هنوز جزییات آن مشخص نشده و راه‌حل‌هایی که باید به دست بیاید،‌ هنوز کامل نشده؛ ولی ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

عراقچی یادآور شد: مذاکرات به لحاظ سخت خود و لحظات پایانی خود در رسیدن به راه‌حل‌ها رسیده است.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر موافقت ایران با انتقال اورانیوم غنی شده به روسیه تصریح کرد: خروج اورانیوم و مواد غنی شده از کشور اصلا در برنامه ما وجود ندارد و از ابتدا گفته‌ایم و مجدد تکرار می‌کنیم که قصد خارج کردن مواد خود را نداریم؛ ولی راه‌حل‌های دیگری وجود دارد که نسبت به وجود این ذخایر اعتمادسازی شود و نگرانی‌ها نسبت به هرگونه احتمال بهره‌برداری برای مقاصد غیر صلح‌آمیز برطرف شود.

معاون وزیر خارجه گفت: از نظر ما راه‌های مختلفی وجود دارد و می‌شود این کار را کرد. ما روی این راه‌ها بحث کردیم و تقریبا به نتایجی رسیدیم؛ ولی خروج مواد از کشور در دستور کار ما نبوده و نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.