سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا؛

تد کروز امروز رسما اعلام کاندیداتوری خواهد کرد

سناتور جمهوری‌خواه و تندروی آمریکایی امروز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تد کروز»، سناتور جمهوری خواه آمریکا به عرصه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری کشورش وارد می‌شود. 

کروز که از چهره‌های شاخص جنبش محافظه کار افراطی تی پارتی محسوب می‌شود، روز یکشنبه نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا -- که سال ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد—به شکل غیر‌رسمی اعلام کرد. 

این سناتور جمهوری خواه در پیامی که در حساب تویی‌تر خود منتشر کرد خطاب به طرفداران حزب جمهوری‌خواه گفت: «امیدوارم در رقابت‌های انتخاباتی از حمایت شما برخوردار شوم». 

روزنامه «هیوستون کرونیکل» نیز در شماره روز یکشنبه خود نوشت تد کروز دوشنبه (امروز) در مراسمی در دانشگاه لیبرتی ویرجینیا در شرق آمریکا، تصمیم خود را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا اعلام خواهد کرد. دانشگاه لیبرتی ویرجینیا از موسسات آموزش عالی محافظه کار افراطی آمریکا محسوب می‌شود. 

تد کروز ۴۴ ساله که در کالگری کانادا متولد شده است، اولین مسئول حزب جمهوری‌خواه آمریکا است که به عرصه رقابت انتخابات داخلی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا وارد می‌شود. 

پیش از این رسانه‌های آمریکا از تصمیم «جب بوش» -- برادر رئیس جمهور پیشین این کشور -- برای نامزد شدن در انتخابات آتی آمریکا خبر داده بودند؛ اما هنوز نامزدی این سناتور جمهوری خواه رسمی نشده است. گفته می‌شود چند عضو دیگر حزب جمهوری‌خواه نیز تمایل خود را برای نامزد شدن در این انتخابات اعلام کرده‌اند. 

تد کروز از جمله سناتورهای جمهوری خواه است که به صراحت از سیاست‌های اوباما و حزب دموکرات انتقاد می‌کنند. وی از همین حالا انتقادات خود را از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا آغاز کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.