تد کروز مدعی شد: دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای جان ميلياردها نفر را تهديد می‌کند

سناتور جمهوریخواه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای جان «میلیارد‌ها» نفر را در جهان به خطر می‌اندازد و رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران را «اشتباهی تاریخی» خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری نشنال نیوز اسرائیل، «تد کروز»، سناتور جمهوریخواه آمریکا روز دوشنبه مدعی شد دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای جان «میلیارد‌ها» نفر را در جهان به خطر می‌اندازد. 

کروز گفت: «سخنرانی روز سه شنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا بر بزرگ‌ترین تهدید امنیتی که آمریکا با آن مواجه است، متمرکز خواهد بود.» 

وی این تهدید را دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دانست و گفت: «ما در لحظه‌ای از تاریخ به سر می‌بریم که پژواک رویدادهای گذشته را می‌توان شنید. توافق هسته‌ای که درباره آن با ایران مذاکره می‌شود از دید من اشتباهی تاریخی به بزرگی اشتباه موافقت نامه مونیخ خواهد بود.» 

وی همچنین هشدار داد: «اگر به ایران اجازه داده شود به توانایی سلاح هسته‌ای دست یابد، احتمال اینکه اینگونه سلاح‌های کشتار جمعی برای کشتار میلیارد‌ها نفر مورد استفاده قرار بگیرند به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.»


انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار