سناتور آمریکایی در سخنانی مدعی شد چشم انداز دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای «بزرگترین خطری است که امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند.»

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «ورلد نت دیلی»، (WND) در پایگاه اینترنتی خود در مطلبی به قلم «گرت کانت نوشت»: سناتور «تد کروز» به یک پرسش سخت پاسخی دیپلماتیک داد اما پاسخ وی در عین حال بدبینی عمیق او را به سیاست خارجی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نشان داد. 

آخرین پرسشی که پس از سخنرانی این سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس در نشست بنیاد هریتج با موضوع «فرصت برای همه کس، استنثا برای هیچ کس» مطرح شد پرسش شبکه ورلد نت دیلی بود. 

خبرنگار این شبکه پرسید: «با توجه به اینکه دولت سرگرم آزاد کردن دشمنان آمریکا از زندان گوانتانامو است و همزمان می‌کوشد ژنرال پترائوس را به زندان بیندازد، آیا این سوال تحریک کننده‌ای است که بپرسیم ما با کدام طرف هستیم؟» 

در حالی که حضار از این سوال به تعجب افتاده بودند، کروز با اعتماد به نفس لبخندی زد و پس از مکثی برای اینکه حضار آرام شوند گفت از دید وی مسئله به این شکل نیست. 

وی سپس پاسخ مفصل و ظریف خود را که با مضمون اصلی پرسش کاملا در تضاد نبود آغاز کرد. 

کروز اینگونه شروع کرد: «این دولت برای تشخیص آدم‌های خوب از آدم‌های بد بسیار مشکل داشته است.» 
 
شاید چیزی که بدگمانی عمیق کروز را به سیاست خارجی دولت اوباما نشان داد چند مطلب تند و تلخ و گزنده در سخنان او بود. 

وی گفت: «ناتوانی یا بی‌میلی این دولت برای تشخیص دوست از دشمن به یک الگوی ثابت تبدیل شده است. دوستان ما به ما اعتماد ندارند و دشمنانمان نیز از ما نمی‌ترسند.» 

وی اینگونه نتیجه گیری کرد که «این وضع خطرناکی است و باید تغییر کند.» 

سناتور کروز در پاسخ مفصل خود از غیبت اوباما در راهپیمایی روز یکشنبه وحدت علیه تروریسم در پاریس انتقاد کرد. 

وی با صدایی آرام گفت در همه جای جهان این سوال مطرح بود که: «آمریکا کجاست؟» وی گفت این هم در پاریس و هم در سرتاسر جهان مطرح بود. 

کروز به یک رشته از اقدامات دولت اوباما که از دید او خطا بوده‌اند اشاره کرد که شامل بازگرداندن مجسمه نیم تنه وینستون چرچیل به انگلیس تا رفتار «شرم آور» با اسرائیل می‌شد. 

وی اوباما را خشن‌ترین رئیس جمهور آمریکا برای رژیم صهیونیستی در طول تاریخ دانست و گفت: «اوباما مرتب از ایستادن در کنار متحدان ما خودداری می‌کند، اما وقتی گردن کلفت‌هایی مانند (ولادیمیر) پوتین (رئیس جمهور روسیه) به میان می‌آید...» کروز این جمله را تمام نکرد. 

سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس سپس به همه یادآوری کرد که اوباما چگونه به رهبران روسیه اطمینان خاطر داده بود که پس از انتخابات «انعطاف پذیری بیشتری» خواهد داشت. 

کروز با لحنی ستیزه جویانه گفت: «این به کجا انجامید؟» که خنده حاکی از تاسف حضار را در پی داشت. 

کروز همچنین به تمایل ظاهری دولت اوباما برای پذیرش سانتریفوژهای ایران و غنی سازی اورانیوم اشاره کرد و چشم انداز دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای را «بزرگ‌ترین تهدیدی دانست که امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.» 

وی همچنین نسخه‌ای برای متوقف کردن تروریسم تجویز کرد. 

کروز سخن «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا را یادآور شد که گفته بود «برای متوقف کردن تروریسم ما فقط به یکدلی بیشتر نیاز داریم». 

کروز گفت: «خیر، ما به چنین چیزی نیاز نداریم. ما برای متوقف کردن آن‌ها باید عزم داشته باشیم.» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار